شناسهٔ خبر: 27903 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«گفت وگو با فیلسوفان» ترجمه شد

حسین فلسفی استادیار گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد از اتمام ترجمه کتاب «گفتگو با فیلسوفان» خبر داد. وی این کتاب را با همکاری رحیم علی اصغرپور ترجمه کرده و آن را به ناشر سپرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین فلسفی استادیار گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از اتمام ترجمه کتاب «گفت‌وگو با فیلسوفان» خبر داد و افزود: این کتاب نوشته یورگ پترز و برند رولف است و در کشور آلمان در مقطع پیشدانشگاهی رشته علوم انسانی تدریس می‌شود، اما هدف ما از ترجمه این کتاب تدریس آن برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.
 
وی ادامه داد: کتاب حاضر گفت‌وگوی ساختگی یک فیلسوف و پرسشگر است که طی داستانی تخیلی به بررسی هسته مرکزی اندیشه فیلسوفان بزرگ جهان می‌پردازد.

وی افزود: به طور طبیعی بررسی افکار و اندیشه‌های فیلسوفان بزرگی مانند کانت، ارسطو و ... نیازمند زمان بسیاری است اما این کتاب با توجه به این‌که زبان بسیار ساده‌ای دارد برای مخاطب قابل فهم است.
 
به گفته فلسفی، در این کتاب، اندیشه‌هایی فلاسفه‌ای مانند کانت، سینگر، افلاطون، مارکس، هابز، جان لاک، ارسطو، دیوید هیوم، کارل پوپر، ویلهلم دیلتای و... بررسی می‌شود.
 
این استاد دانشگاه در پایان سخنانش یادآور شد: کتاب «گفت‌وگو با فیلسوفان» به ترجمه من و رحیم علی اصغر پور برای چاپ به انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد سپرده شده است و به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

پیش از این کتاب‌های «منطق اشراق: پژوهشی در منطق اشراق»، «چیستی دانش تجربی: ارزیابی سرشت و جایگاه دانش تجربی و روش‌های آن» و «خرد در برابر خرد: پژوهشی در داوری‌های حکمت اشراق سهروردی» از حسین فلسفی منتشر شده است.

نظر شما