شناسهٔ خبر: 27917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر فتحی در مورد فیلمهای «سازدهنی»، «پرویز» و «ماهی و گربه»

حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: «ماهی و گربه» مرا به یاد سنت تو در توی قصه گویی شرقی در فرم و محتوا می اندازد و « پرویز» روایت تامل برانگیز کسانی است که نگاه حواس پرت جامعه بی اعتناء از کنار آنها می‌گذرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون درباره فیلمهای گروه هنروتجربه و با اشاره به حضور فیلم «سازدهنی» امیر نادری در لیست اکران این گروه این سینما گفت: از قدیمی تر ها ساز دهنی را برای بار چندم دیده ام ، فیلمی که هرگز پیر نمیشود و بی شک یکی از آثار ممتاز سینمای کودک  نوجوان جهان است.

وی ادامه داد: اما از جدیدترها «ماهی وگربه» و «پرویز» را دیده ام . «ماهی و گربه» اثری جسورانه  و دارای ساختاری پیچیده و جذاب است که مرا به یاد سنت تو درتوی قصه گویی شرقی در فرم و محتوا می اندازد و فیلم پرویز که نشان از آتیه درخشان سازنده اش دارد، روایت تامل برانگیز همه کسانی ست که نگاه حواس پرت جامعه بی اعتناء و بی مهر از کنار آنها می گذرد، بی توجه به آنکه این به خود وانهادگی نظایر پرویزها چه فجایعی را میتواند رقم بزند. این دو فیلم به حدی خوبند که نوش جانشان باد همه جوایزی که در جشنواره های بین المللی کسب کرده اند.

نظر شما