شناسهٔ خبر: 27918 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از عکس‌های خاکسپاری فروغ فرخزاد با حضور بابک احمدی

«آن روز او را در باغچه کاشتند» عنوان کتابی است دربردارنده مجموعه عکس‌های یحیی دهقانپور، عکاس پیشکسوت ایرانی. این کتاب امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه، در گالری طراحان آزاد رونمایی می شود. بابک احمدی منتقد هنری و مدرس فلسفه معاصر نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این کتاب که در ۸۴ صفحه و توسط نشر مانوش منتشر شده است، در بردارنده مجموعه عکس​هایی است که دهقانپور بهمن ماه ۱۳۸۷ طی نمایشگاهی با نام «آن روز فروغ را در باغچه کاشتند» در گالری راه ابریشم به نمایش گذاشته بود.




فروغ فرخ​زاد شاعر و کارگردان مستند «این خانه سیاه است» (نخستین فیلم ایرانی که جایزه جهانی گرفت – سال ۱۳۴۱) دی​ماه ۱۳۱۳ متولد و ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ درگذشت.

همزمان با مراسم رونمایی از کتاب، نمایشگاهی از این آثار دهقان​پور در همین گالری برپا خواهد بود. این مراسم در گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.  



یحیی دهقان​پور متولد ۱۳۱۹، عکاس و دانش​آموخته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، مدتی به عنوان مدرس در زمینه​های عکاسی و نقد عکس در دانشگاه​های تهران، الزهرا و مدرسه عالی تلویزیون و سینما فعالیت داشت. بر اساس اطلاعات وب​سایت کتابخانه ملی «آن روز او را در باغچه کاشتند» نخستین کتابی است که از او منتشر می​شود.

نظر شما