شناسهٔ خبر: 27956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره تئاتر فجر بالانویس فارسی را نخواست

کارگردان نمایش «کودک وحشی» از کشور فرانسه که بدون بالانویس فارسی در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت، در واکنش به انتقادها درباره نبود بالانویس تأکید کرد: جشنواره از ما بالانویس فارسی نخواست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مری پرووانس کارگردان نمایش «کودک وحشی» از کشور فرانسه که در بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره تئاتر فجر و در سالن اصلی مجموعه به صحنه رفت، شامگاه جمعه ۳ بهمن‌ماه در گفتگویی که در ویژه برنامه رادیویی «دیالوگ» از رادیو نمایش داشت، به انتقادها درباره نبود بالانویس فارسی در اجرای این اثر نمایشی واکنش نشان داد.
کودک وحشی
پرووانس درباره چرایی نبود بالانویس فارسی در اجرای نمایش «کودک وحشی» در روزهای اول و دوم سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تأکید کرد: ما بالانویس فارسی برای نمایش تهیه کرده بودیم ولی مسئول مربوطه در جشنواره آن را از ما نخواست.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این برنامه رادیویی اظهار کرد: تنها دلیلی که به ما درباره اینکه چرا از بالانویس فارسی در اجراهای خود استفاده نکنیم، ارائه شد این بود که نباید تمرکز تماشاگران از بازی‌ها و اجرای نمایش گرفته شود.

نمایش «کودک وحشی» از فرانسه با مدت زمان ۸۰ دقیقه در روزهای دوم و سوم سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

نظر شما