شناسهٔ خبر: 27971 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو کتاب جدید درباره بررسی اندیشه و سبک زندگی امام علی(ع) منتشر شد

«احتجاج» در لغت به معنی «اتمام حجت با دیگری» و «مناشده» به معنی «سوگند دادن دیگری به بیان حقیقت» است. مولف کتاب «احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر از کتب شیعه و اهل سنت» در مقدمه کتاب می‌‌نویسد که بیشترین اهتمامش را برای جمع‌آوری مناشدات و احتجاجات از منابع شیعه به کار گرفته است. جلد دوم کتاب «امیر گلها» نیز در پی نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی (ع) اثری متفاوت را ارائه می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر از کتب شیعه و اهل سنت» و «امیر گلها» عنوان دو اثر جدید است که با محوریت بررسی افکار و زندگی امام علی (ع) و نیز موضوع ولایت و امامت ایشان منتشر شده است.

کتاب «احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر از کتب شیعه و اهل سنت»
کتاب «احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر از کتب شیعه و اهل سنت» به قلم رضا رفیعی اثر تازه‌ای است که روانه بازار نشر شده است. در «سخن ناشر» این کتاب آمده است: «احتجاج» در لغت به معنی «اتمام حجت با دیگری» و «مناشده» به معنی «سوگند دادن دیگری به بیان حقیقت» است. این دو مقوله از بارزترین شاخصه‌ها برای روشن شدن حقیقت در این زمینه است.

مولف کتاب حاضر تمام سعی و اهتمام خویش را برای جمع‌آوری مناشدات و احتجاجات از منابع شیعه به کار گرفته است. نویسنده در این کتاب با جمع‌آوری و دسته‌بندی آنها بر اساس شأن افراد و زمان وقوع آنها و رجوع به منابع اصلی کتب مذکور، آن روایات را به‌دقت بررسی کرده و چیزی را در قبل یا بعد از آن قسمت از حدیث که درباره غدیر است و به بحث امامت و ولایت مربوط می‌شود نیز ذکر کرده تا معرفت بیشتر نسبت به فضایل حضرت و علل سکوت و حقانیت ایشان حاصل شود. او همچنین برای پرهیز از طولانی شدن مطلب، تنها منبع اصلی را که بقیه از آن نقل کرده‌اند آورده و به ذکر احادیث مشابه نپرداخته است.

کتاب «احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر از کتب شیعه و اهل سنت» اثر رضا رفیعی با شمارگان پنج هزار نسخه در 264 صفحه به بهای 12 هزار تومان از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور منتشر شده است. 

جلد دوم کتاب «امیر گلها» روی پیشخان 
جلد دوم کتاب «امیر گلها» از مجموعه چهارده‌جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم (ع)» یا «سبک زندگی معصومین (ع)» به‌تازگی منتشر شده است. این کتاب نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی (ع) دارد.

خویشتن، خدا، دیگران و طبیعت، عناوین فصول اصلی این کتاب‌اند. در این کتاب موضوع‌هایی مانند سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه‌های اجتماعی و سیاسی و ... مطرح شده است. نویسنده برای نگارش این کتاب از 100 منبع بهره گرفته است.

چاپ هشتم کتاب «امیر گلها» اثر حسین سیدی با شمارگان پنج هزار نسخه در 248 صفحه به بهای 6300 تومان از سوی دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین (ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است و جلد نخست آن با نام «هم‌نام‏ گلهای بهاری» درباره زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و جلد سوم آن با نام «خاطر نازک گل» درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) از سوی دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر می‌‏شود. 

نظر شما