شناسهٔ خبر: 28069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هابیت صدرنشین جدول گیشه شد

سومین قسمت مجموعه فیلم فانتزی و ماجراجویانه «هابیت»، نمایش عمومی خود را در چین با یک فروش ۴۹/۵ میلیون دلاری شروع کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ با این رقم فروش «هابیت:نبرد پنج ارتش» هم در چین و هم در سطح بین‌المللی صدرنشین جدول گیشه شد.

فیلم با یک فروش 55 میلیون دلاری در 61 کشور جهان موفق به کسب این مقام شد. بخش اصلی فروش بین‌المللی فیلم در چین بوده است. اهل فن در این کشور آسیایی می‌گویند رقم فروش 49/5 میلیون دلاری فیلم، باعث شکستن رکورد فروش در ایام غیرتعطیل چین شده است. فروش کلی بین‌المللی سومین قسمت «هابیت»، به 617 میلیون دلار رسیده است.

آلمان با یک فروش 80 میلیون دلاری، بیشترین رقم فروش بین‌المللی را برای فیلم به ارمغان آورده است. کشورهای انگلستان، چین، فرانسه و روسیه با فروش هایی 64، 49، 46 و 30 میلیون دلاری در ردیف های بعدی هستند. استرالیا که لوکیشن اصلی «هابیت»ها بوده، 27 میلیون دلار برای تماشای سومین قسمت آن پرداخت کرده است.

موفقیت 617 میلیون دلاری آخرین قسمت این مجموعه فیلم در حالی نصیب سازندگانش شده، که فروش آن در گیشه نمایش آمریکای شمالی حدود 246 میلیون دلار بوده است. هزینه تولید سه قسمت «هابیت» حدود 250 میلیون دلار بوده است.

 پیتر جکسن نیوزیلندی تبار این مجموعه فیلم را براساس قصه نوول کلاسیک دو جلدی جی آر آر تالکین کارگردانی کرد. این فیلم پیش درآمدی بر سه گانه موفق و پرفروش «ارباب حلقه ها» بود. تمام کادر سازنده این سه گانه، در امر تولید «هابیت»ها هم هم کاری داشتند.

نظر شما