شناسهٔ خبر: 28094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تیزر فیلم «بدون مرز» رونمایی شد

«بدون مرز» به کارگردانی امیر حسین عسگری و تهیه کنندگی مجتبی امینی در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم در اولین اکران جهانی خود جایزه اصلی بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی جشنواره توکیو را از آن خود کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ «بدون مرز» اولین فیلم سینمایی امیرحسین عسگری است که امسال در جشنواره فبلم فجر حضور دارد. عسگری در برنامه یک فیلم یک سلام، شعار فیلم «جنگ دوست داره همه تنها باشند و این فلسفه جنگه» اعلام کرد.

آبان‌ماه امسال برندگان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو معرفی شدند و فیلم سینمایی «بدون مرز» در اولین اکران جهانی خود جایزه اصلی بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی را از آن خود کرد.

«بدون مرز» داستان پسری را روایت می‌کند که هر روز برای ماهی‌گیری به کشتی به گل نشسته‌‎ای در نقطه صفر مرزی پا می‌گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده است، اما حضور غریبه‌ای این آرامش بر هم می‌زند.غریبه‌ای که از دست غریبه‌های دیگری فرار کرده است و داستان فیلم داستان سه غریبه است که مجبور می‌شوند در فضای پرتنشی، یک شبانه‌روز را در کنار هم بگذرانند.

عسگری برای این فیلم از نابازیگران استفاده کرده است. دو کودک و یک سرباز، سه بازیگری هستند که کل این فیلم ۱۱۰ دقیقه ای را بازی می‌کنند. ابوالفضل جلیلی به عنوان مشاور کارگردان با این پروژه همکاری کرده است.

لیست عوامل فیلم «بدون مرز»: نویسنده و کارگردان: امیرحسین عسگری، تهیه کننده : مجتبی امینی، مدیر تولید: مصطفی سلطانی، پسر : علیرضا بالدی، پسر : ارسلان پورعین، سرباز : آرش مهربان، دختر : زینب ناصرپور، مدیر فیلم برداری : اشکان اشکانی، طراح صحنه و لباس : سیامک کارینژاد، مدیر صدابرداری : مهدی صالح کرمانی، ویرایشگر : اسماعیل منصف، طراح چهره پردازی : حامد بداغی، آهنگساز : امیر یل ارجمند، مدیر جلوه های ویژه تصویر : فرید ناظر فصیحی، طراح و مجری میکس صدا : آرش اسحاقی.

امیر حسین عسگری متولد سال ۱۳۵۷  از شهر تهران است. فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات خود در دانشکده هنرهای دراماتیک وارد عرصه سینما و تلوزیون شد. دستیاری و برنامه ریزی او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال، سبب شد تا او دست به ساخت اولین فیلم کوتاهش بزند، فیلمی با نام چرت کوتاه (۲۰۰۸) که فیلمی کاملا تجربی بود. فیلم «باشه برای بعد» (۲۰۱۲) دومین فیلم کوتاه او محسوب میشود که باحضور در جشنواره های داخلی و بین المللی موفقیتهایی را برای او به ارمغان آورد. او بلافاصله بعد ازساخت فیلم کوتاه «باشه برای بعد» ساخت فیلم بلند «بدون مرز» را آغاز کرد.

«بدون مرز» در جلسه ششم آذر ماه سال ۱۳۹۲ با عنوان «دوست من کجایی» از شورای صدور پروانه فیلمسازی، پروانه ساخت دریافت کرد و شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی هم در جلسه ۲۴  شهریور۹۳  با نمایش این فیلم موافقت کرد.

برای دیدن تیزر به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/633998

نظر شما