شناسهٔ خبر: 28108 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پوستر سه بخش جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

پوستر سه بخش «نگاه نو»، «سینماحقیقت» و «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ پوستر بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر توسط طاها ذاکری طراحی شده است. در بخش «نگاه نو» 11 اثر از کارگردانان کار اولی رقابت خواهند کرد.
در این بخش به بهترین کارگردان، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین هیات داوران نیز جایزه ویژه خود را به یک اثر در این بخش اهدا می‌کند.

رسول صدرعاملی، احمد امینی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی هیات انتخاب آثار بخش سینمای ایران را بر عهده داشتند.

بنابراین گزارش، پوستر بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده است.
11 فیلم منتخب از بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو و سینمای حقیقت در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
به دو فیلم برگزیده بخش "هنر و تجربه" به انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه جوایزی اهدا می شود.

جمال امید، هوشنگ گلمکانی، جعفر صانعی مقدم، ایرج تقی پور، شهرام مکری، محمدرضا فرجی، مجید مسچی، سیف الله صمدیان و امیرحسین علم الهدی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب «سینمای هنر و تجربه» هستند.

برهمین اساس، پوستر بخش «سینما حقیقت» جشنواره فیلم فجر توسط طاها ذاکری طراحی شده است.
بخش سینما حقیقت (مسابقه آثار مستند سینمایی( به منظورِ تشویق فیلمسازان به تولیدات سینمایی مستند و توجه ویژه به تنوع موضوعی آثار مستند برگزار می شود.

از میان آثار مستند، 11 اثر از سوی هیات انتخاب برگزیده شد و جوایزی به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین پژوهش و متن در این بخش اعطا می شود.
به منظور استمرار سیاست های تشویقی در خصوص تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی آثار بلند (سینمایی) هشتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت)، به صورت مستقیم در این بخش پذیرفته شوند.
جعفر صانعی مقدم، عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هیات انتخاب آثار بخش مستند را بر عهده داشتند.

نظر شما