شناسهٔ خبر: 28127 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی 4 گرایش در مقاطع ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی سه گرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد و یک گرایش در مقطع دکتری در این دانشکده خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر علیرضا خدابنده رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی این واحد دانشگاهی گفت: گرایش های شکل دادن فلزات، استخراج فلزات و نانو مواد در مقطع کارشناسی ارشد و نانو مواد در مقطع دکتری از مهر ماه سال 94 در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که گسترش صنایع کشور بخصوص در زمینه فلزات، نیاز به متخصصانی در زمینه شکل دادن فلزات را افزایش داده است ، ادامه داد: از آنجایی که گرایش شکل دادن فلزات در تعداد کمی از دانشگاه های کشور ارائه می شود برآن شدیم تا نسبت به راه اندازی این گرایش در واحد علوم و تحقیقات اقدامی عملیاتی صورت دهیم .

دکتر خدابنده اضافه کرد: کاربرد روز افزون نانو مواد در صنایع و جذابیت تحقیقاتی و کاربردی آن انگیزه راه اندازی گرایش نانو مواد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بود.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر خدابنده افزود: ایجاد مرکز تحقیقات مواد پیشرفته با اهداف، طراحی مواد برای صنایع پیشرفته، انتخاب مواد فلزی، آلیاژی، کامپوزیتی و سرامیکی، مطالعه و بررسی روشهای ساخت مدرن، بهبود کارآیی آلیاژهای دمای بالا، مطالعه و بررسی آلیاژهای حافظه دار و مواد هوشمند، مشاوره به صنایع در زمینه های مختلف مرتبط با مهندسی و علم مواد و ارائه خدمات آزمایشگاهی از جمله برنامه های آتی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی واحد علوم و تحقیقات است.

نظر شما