شناسهٔ خبر: 28154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «سریال‌ و زندگی روزمره شهری» برگزار می‎شود

نشست «سریال‌ و زندگی روزمره شهری» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خانه هنرمندان ایران؛ ششمین نشست از مجموعه نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری» با عنوان «سریال‌های تلویزیونی و زندگی روزمره» به همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. 

در این نشست در بخش نظریه دکتر محمود شهابی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، جامعه شناس و محقق مطالعات فرهنگی، درباره نظریه‌های پیرامون سریال و زندگی روزمره با معرفی رویکردهای مردم‌نگارانه سخن می‌گوید. در بخش مطالعه نیز محمد فتحی‌نیا نتایج پژوهشی در رساله دکتری‌اش با عنوان «فرهنگ تلويزيوني و زندگي روزمره جوانان» که از مطالعه سریال‌های پر مخاطب پخش شده در تلویریون ایران در سال‌های 1383 تا 1393 به دست آمده است را گزارش می‌دهد و در بخش یک تجربه، هادی مقدم دوست، نویسنده و کارگردان، درباره تجربه خود از نگارش فیلمنامه سریال «وضعیت سفید» با همکاری حمید نعمت‌الله و چگونگی بازنمایی زندگی روزمره دهه 60 در این سریال با مخاطبان سخن خواهد گفت. 

دبیر این نشست رامتین شهبازی و دبیر علمی مجموعه نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری دکتر افسانه کامران است. 

علاقه‌مندان جهت حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 8 بهمن ساعت 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران به نشانی خيابان آیت‌الله طا‌لقاني، خيابان موسوي شمالي (فرصت)، باغ هنر مراجعه نمایند.

نظر شما