شناسهٔ خبر: 28168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامزدهاي كلام، عرفان و اخلاق كتاب سال معرفي شد

آثار راه یافته به مرحله دوم داوری کتاب سال در گروه‌های کلام، عرفان و اخلاق از سوی دبیرخانه سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در گروه کلام دو عنوان کتاب «ولايت و امامت: پژوهشي از منظر قرآن كريم» اثر محمد اسعدي از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و «دين و علم» نوشته ايان باربور با ترجمه پيروز فطورچي از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به مرحله دوم داوری کتاب سال رسیده‌اند.

در گروه عرفان نیز 4 اثر با عنوان‌های «مولانا و معناي زندگي» و«مولانا و مدرسه عشق»، نوشته مهدي كمپاني زارع از نشر نگاه معاصر، «صوفيان و بوداييان» نوشته محمدرضا عدلي از نشر هرمس و «مشرق در دو افق» اثر ابوالفضل محمودي از دانشگاه اديان و مذاهب انتخاب شده‌اند.

در گروه اخلاق نیز پنج اثر به مرحله دوم رسیده‌اند که شامل «دين و اخلاق» اثر جواد دانش، «درآمدي بر سبك بندگي» نوشته كاظم دليري و«عناصر فلسفه اخلاق» اثر جيمز ريچلز، ترجمه محمود فتحعلي و عليرضا آل بويه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، «دانشنامه فلسفه اخلاق» نوشته گروه مؤلفان، ترجمه انشاءالله رحمتي از نشر سوفيا و «كاوش در مباني اخلاق» اثر ديويد هيوم، ترجمه مرتضي مردي‌ها به مرحله دوم داوری سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال راه یافتند.

سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن ماه امسال به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما