شناسهٔ خبر: 28217 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی هشت اثر راه‌یافته به مرحله دوم کتاب سال در گروه دین

دبیرخانه سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی، هشت اثر راه یافته به مرحله دوم داوری در گروههای کلیات اسلام، سیره معصومین و ادیان دیگر را اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر،در گروه کلیات ۳ کتاب با عنوانهای «مجالس المؤمنين» اثر قاضي نورالله شوشتري، با تصحيح گروه مصححان از بنياد پژوهشهاي اسلامي، «الحارث الهمداني» اثر محمدحسن محيي الدين از مؤسسه كتاب شناسي شيعه و «دانش پيروزمند» اثر فرانتس روزنتال با ترجمه عليرضا پلاسيد از نشر گستره به مرحله دوم داوری رسیده اند.

در گروه کتابهای سيره معصومين(ع) دو اثر با نامهای «سيرت محمد رسول الله(ص)» نوشته ابن هشام با ترجمه مسعود انصاري از نشر مولي و «پوشش و تغذيه در سيره معصومان(ع)» نوشته اميرعلي حسنلو از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي انتخاب شده اند.

در گروه ادیان دیگر کتابهای «نیایش: پژوهشی در تاریخ و روانشناسی دین» تالیف فریدریش هایلر با ترجمه شهاب الدین عباسی از نشر نی، هنگام نیایش چه می کنیم؟، تألیف ونسان برومر، ترجمه اشکان بحرانی، «هرمس واساطیر جهان» تالیف ویلیام داتی با ترجمه ابوالقاسم اسماعیل پور از نشر اسطوره به مرحله دوم سی و دومین دوره جایزه کتاب سال راه یافته اند.

سی ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن ماه امسال به همت مؤسسه خانه کتاب برگزار می شود.

نظر شما