شناسهٔ خبر: 28311 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قلبی بزرگتر از جهان» به چند شهر سوئد می‌رود

«قلبی بزرگتر از جهان» را که موضوع آن صلح است، هوشنگ کوثری به سوئدی برگردانده و قرار است طی چند برنامه با حضور عرفان نظرآهاری، نویسنده آن در چند شهر سوئد رونمایی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عرفان نظرآهاری نویسنده حوزه کودک و نوجوان ، از برگزاری مراسم رونمایی از ترجمه سوئدی یکی از کتاب‌هایش به نام «قلبی بزرگتر از جهان» در استکهلم و چند شهر دیگر سوئد خبر داد و افزود: از یک سال پیش قرار بود برنامه‌هایی درباره مولوی، ادبیات فارسی و فرهنگ ایرانی در سوئد داشته باشیم اما صحبتی از ترجمه «قلبی بزرگتر از جهان» به سوئی در میان نبود تا این‌که محمدرضا محمدی نیکو، شاعر مقیم سوئد ترجمه این کتاب را به هوشنگ کوثری که او هم در سوئد زندگی می‌کند، پیشنهاد می‌دهد و او نیز می‌پذیرد.

به گفته این نویسنده نوجوان، مراسم رونمایی از «قلبی بزرگتر از جهان»، سوم فوریه برابر با ۱۴ بهمن ماه در بونشوپینگ و همچنین چهارم فوریه در شهر کارلسکرونا برگزار می‌شود. همچنین امشب، ۳۱ ژانویه برابر با ۱۱ بهمن در مرکز اسلامی امام علی (ع) در شهر استکهلم و پنجم فوریه برابر با ۱۶ بهمن ماه در مرکز اسلامی شهر مالمو کارگاه آموزشی اسلام‌شناسی با موضوع «کاربرد قصص قرآنی در زندگی انسان معاصر» برگزار می‌شود.

نظرآهاری با اشاره به اینکه موضوع اصلی کتاب «قلبی بزرگتر از جهان» صلح است، گفت: وقتی این کتاب در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه صلح در کشور کره جنوبی شد، به این فکر کردم که ایران فرهنگی، ایران صلح‌طلب است و ما می‌توانیم با ادبیات و فرهنگ خود مردم جهان را به دوستی و آشتی دعوت کنیم.

همزمان با رونمایی از ترجمه سوئدی «قلبی بزرگتر از جهان» از لوح فشرده موسیقایی و پویانمایی آن هم رونمایی می‌شود. ساخت موسیقی را محمد نصرتی و پویانمایی را الوند جلالی بر عهده داشته‌اند.

داستان «قلبی بزرگتر از جهان»، یکی از ۲۰ داستانی بوده که در «کتاب صلح» کره جنوبی آمده و در سال ۲۰۱۰ میلادی، برنده جایزه این کتاب شده است. در «کتاب صلح» کره جنوبی به معنای صلح و دوستی از نگاه نویسندگان پرداخته شده و ۲۰ نویسنده و تصویرگر از این واژه گفته و آن را تصویر کرده‌اند.

داستان نظرآهاری، به گفته خود او یک داستان عرفانی و ماجرای دختربچه‌ای است که از هزار سال پیش دوست داشته به دنیا بیاید اما به هنگام تولد قلبش را در بهشت جا می‌گذارد و حالا ماموریت او این است که تمام زندگی‌اش را صرف یافتن و رسیدن به قلب خود کند.

نظر شما