شناسهٔ خبر: 28318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش سالانه انجمن نقاشان از 20 اسفند ماه آغاز می شود

دبیر انجمن نقاشان گفت که فروش سالانه این انجمن از 20 اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار و آثار این نمایشگاه بین 10 تا 30 میلیون ریال ارزش گذاری می شود .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ معصومه مظفری روز شنبه در نشستی با خبرنگاران همچنین از برگزاری اکسپویی طی اردیبهشت ماه سال 94 در کرج خبرداد و گفت : موضوع برگزاری این اکسپو هم اکنون در مرحله گفت و گو اولیه قرار دارد .

وی همچنین گفت : انجمن نقاشان از 28 اردیبهشت ماه سال آینده تا 10 خرداد همان سال نمایشگاهی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می کند .

مظفری همچنین درباره جشنواره هنرهای تجسمی فجر که همه ساله در این ایام برگزار می شود ، اظهار کرد : این جشنواره باید با تاثیرگذاری پاسخگوی نیازهای روز افزون جامعه باشد. 

وی با یبان اینکه برگزاری صرف جشنواره کافی نیست؛ تصریح کرد جشنواره تجسمی فجر که یک ماهه برنامه ریزی شود، جریان ساز نخواهد بود. 

وی افزود: باید از برگزاری جشنواره ها و دوسالانه ها بدون تاثیر گذاری ، جریان سازی ، کارکرد اموزشی و پژوهشی و برنامه ریزی های دراز مدت و بدون بودجه لازم و واقعی پرهیز کرد . 

مظفری علت مشارکت نداشتن انجمن نقاشان در جشنواره هنرهای تحسمی را زمان اندک برای برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: با این حال نقاشان برای شرکت در این جشنواره هیچ منعی نخواهند داشت چرا که هم انجمن وهم اعضای آن مستقل هستند. 

وی در ادامه با اشاره به دریافت مجوز برای دایر کردن یک نگارخانه توسط انجمن نقاشان ایران گفت: با دریافت مجوز باید به دنبال محل مناسبی به این منظور باشیم. 

وی درباره کمیته آموزش انجمن نقاشان نیز توضیحاتی را ارائه کرد و از همکاری این انجمن با معاونت هنری شهرداری تهران در زمینه برگزاری برنامه هایی ویژه کودکان درمنطقه 6 و 8 برای اردیبهشت سال آینده خبر داد. 

وی این موضوع را نیز گفت: خبرنامه انجمن نقاشان بعد از سالها وقفه و پیگیری انجمن منتشر خواهد شد ، راه اندازی بخش روابط عمومی و تغییر سایت انجمن از دیگر برنامه ها است .

در ادامه 'منیژه صحی' سخنگوی انجمن نقاشان گفت: این انجمن در اولین نمایشگاه خود در اسفند سال گذشته 240 میلیون تومان فروش داشت .

وی برگزاری نمایشگاه «تولد نقاش» در آبان ماه سال جاری از دیگر برنامه های انجمن نقاشان نام برد و گفت : پس از آن در نمایشگاه های استانی حاضر شدیم که اولین آن در مازندران برگزار شد و نمایشگاه «فصلی از هنر» نیز دی ماه جاری برگزار شد. 

صحی درباره بخش فعالیت های بین المللی انجمن نقاشان نیز تصریح کرد فعالیتی را با مالزی خواهیم داشت که گفتگوهای اولیه آن صورت گرفته و قرار است نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در این کشور برگزار شود که در واقع معرفی هنر ایران به همراه برنامه های پژوهشی، سخنرانی و ... خواهد بود و همچنین قصد داریم فعالیت های بین المللی خود را ادامه دهیم و نمایشگاه هایی از آثار هنرمندان ایران در دیگر کشورها برپا کنیم. 

او درباره برگزاری سمپوزیوم نقاشی هم گفت: انجمن نقاشان در برگزاری این سمپوزیوم در بخش داوری و انتخاب آثار همکاری داشته است . 

برچسب‌ها:

نظر شما