شناسهٔ خبر: 28356 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهیابی 15 اثر در گروه فلسفه به مرحله دوم کتاب سال

دبیرخانه سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه فلسفه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، 15 اثر در گروه فلسفه به مرحله دوم داوری کتاب سال راه یافتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در گروه فلسفه اسلامی کتاب‌های «حكمه الاشراق سهروردی با شرح قطب‌الدين شيرازی و تعليقات صدر المتألهين» به تصحيح نجفقلي حبيبی و حسين ضيائی تربيتی از بنياد حكمت صدرا، «ملاصدرا و سهروردی» اثر سيما سادات نوربخش از نشر هرمس، «درسنامه علم النفس فلسفي» اثر غلامرضا فياضی با تحقيق و تدوين محمدتقی يوسفی از سازمان سمت و «درآمدی بر تاريخ فلسفه اسلامی» اثر جمعی از نويسندگان از سازمان سمت به مرحله دوم کتاب سال رسیده‌اند.

در گروه فلسفه غرب نیز کتاب‌های «وظيفه‌گرايی اخلاقی كانت» اثر حسين اترک از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، «مقالات كانتی» اثر غلامعلی حداد عادل و کتاب «خطابه» اثر ارسطو با ترجمه اسماعيل سعادت از نشر هرمس، «فلسفه هستی سيال» نوشته محمدجواد پيرمرادی از انتشارات سروش، «هگل» اثر علی‌اصغر مصلح از انتشارات علمی، «مسائل اساسی پديدارشناسی» اثر مارتين هيدگر با ترجمه پرويز ضياء شهابی از انتشارات مينوی خرد انتخاب شده‌اند.

همچنین کتا‌ب‌های «در مسير پراگماتيسم» نوشته ويلارد ون اورمن كوين و ديگران با ترجمه مرتضی نوری و «فلسفه شوپنهاور» اثر برايان مگی با ترجمه رضا وليياری از نشر مركز، «واژه‌نامه تاريخی فلسفه شوپنهاور» اثر ديويد كارترايت با ترجمه محسن اكبری از نشر نگاه معاصر، «شهر و انسان» اثرلئو اشتراوس با ترجمه رسول نمازی از نشر آگه و «الهيات نخستين فيلسوفان يونان» اثر ورنر يگر با ترجمه فريده فرنودفر از انتشارات حكمت دیگر آثار راه یافته به مرحله دوم داوری جایزه کتاب سالدر گروه فلسفه غرب است.

سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن ماه امسال به همت مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما