شناسهٔ خبر: 28367 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از جلد چهاردهم «روزشمار انقلاب اسلامی»

مراسم رونمایی از جلد چهاردهم كتاب «روزشمار انقلاب اسلامی» با حضور حجت الاسلام سعید فخرزاده و میرزاباقر علیان نژاد در فرهنگ سرای مهر برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مراسم رونمایی از جلد چهاردهم كتاب «روزشمار انقلاب اسلامی» از ساعت 15 روز دوشنبه سیزدهم بهمن‌ماه با حضور میرزاباقر علیان نژاد تدوینگر كتاب، حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری و مدیران فرهنگی هنری و جمعی از افراد صاحب قلم در سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای مهر برگزار خواهد شد.

این اثر با تنظیم و نگارش میرزاباقر علیان‌نژاد  به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر شده است. تحولات گسترده سیاسی ایران در بهمن‌ماه 1357 به حدی بود كه مجلد چهاردهم روز شمار انقلاب اسلامی به چهار روز از بهمن‌ماه (پنجم تا هشتم) اختصاص یافته است.

رونمایی از جلد چهاردهم «روزشمار انقلاب اسلامی»

در این جلد به تحولاتی نظیر انعكاس گسترده سخنان، پیام‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و حوادث انقلاب در رسانه‌های داخلی و خارجی، گسترش فعالیت‌های كمیته استقبال از امام در تهران، بسته‌شدن فرودگاه‌های ایران برای ممانعت از بازگشت حضرت امام خمینی به ایران توسط شاپور بختیار به بهانه مشكلات فنی و شرایط جوی نامساعد، كشتار مردم در شهرهای تهران، تبریز، سنندج و ... توسط نظامیان، اقدامات آمریكا در مقابله با انقلاب و ... پرداخته شده است.

 از ویژگی‌های بارز این كتاب تصاویر رجال دولتی، مبارزان سیاسی، تظاهرات مردمی، بریده جراید و... است. جلد چهاردهم «روزشمار انقلاب اسلامی» در 391 صفحه و قطع وزیری از سوی انتشارات سوره مهر به بازار كتاب عرضه شده است.

نظر شما