شناسهٔ خبر: 28371 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مرد پرنده‌ای» برنده‌ی اصلی جوايز استراليا

برندگان چهارمين مراسم سالانه آكادمی هنرهای سينما و تلويزيون استراليا معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با توجه به اینكه فیلم «مرد پرنده‌ای» موفق به دریافت چهار جایزه از هفت جایزه سالانه آكادمی هنرهای سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA) شد، كمپین منتقدان برای اهدای اسكار به این فیلم محبوب نیز رو به رشد است.

«مرد پرنده‌ای» توانست جوایز بهترین فیلم، بهترین كارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر برای مایكل كیتون را دریافت كند. «مرد پرنده‌ای» هفته گذشته نیز در جوایز تاثیرگذار انجمن تهیه‌كنندگان آمریكا، كه به عنوان یكی از قوی‌ترین پیش‌بینی كنندگان دریافت كننده جایزه اسكار شناخته می‌شوند، برنده جایزه بهترین فیلم شده بود.

امسال برای اولین بار چهارمین مراسم سالانه AACTA هم‌زمان با مراسم جی‌دِی ال‌ای برگزار شدند. این مراسم فرش قرمزی است كه ده سال است در لس‌آنجلس برگزار می شود تا ت

مرد پرنده ای وسعه تجارت استرالیایی در ایالات متحده را شكل دهد. كریس همزوورت به عنوان دریافت‌كننده افتخاری امسال جی‌‌دی ال‌ای انتخاب شد و اسكارلت جوهانسون همبازی او در فیلم‌های «انتقام‌جویان» جایزه‌اش را به او تقدیم كرد.

از ستارگانی كه در این مراسم شركت كردند می‌توان به نیكول كیدمن، جفری راش، جكی ویور، جان تراوولتا و راسل كرو اشاره كرد. مالكوم ترنبول وزیر ارتباطات استرالیا نیز در این مراسم شركت كرد اما روی فرش قرمز حاضر نشد.

جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی AACTA برای فیلم «هنوز آلیس» به جولین مور رسید. جی كی سیمونز برای نقش‌آفرینی در فیلم «ضربه شلاق» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مكمل شد و پاتریشا آركت هم برای نقش‌آفرینی در فیلم «پسربچگی» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مكمل شناخته شد.  

نظر شما