شناسهٔ خبر: 28396 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کتاب هفته خبر» میزبان مردی که قدش از سینما بلندتر است

شماره تازه هفته‌نامه «کتاب هفته خبر» با پرونده ویژه‌‌ای درباره مسعود کیمیایی سینمای او منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، بیستمین شماره هفته‌نامه «کتاب هفته خبر» په همراه گفتگوی ویژه‌ای با مسعود کیمیایی منتشر شد. در این گفتگو که از آن به عنوان درددل مسعود کیمیای توصیف و با عنوان «پای صحبت‌های مردی که قدش از سینما بلندتر است» منتشر شده در برگیرنده درد دل‌های کیمیایی از آن چیزی است که به باور وی روزگار بر سرش آورده، از آنچه که در تجربه فعالیت‌های سینمایی‌اش نصیب او شده است.

در بخشی از این مصاحبه بلند، کیمیایی درباره فضای اعتراض در آثارش می‌گوید: قبل از انقلاب هر اعتراضی مشخص و معین بود. در آن دوره گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی، خطوط معین و مشخصی داشتند. وضعیت تو هم به عنوان معترض روشن بود. معلوم بود اعتراضت به کجاست. الان وضعیت فرق کرده، هر اعتراضی  تبدیل به لاشه می‌شود، یک جسد بی جان می‌شود. از بس که بی‌سمت و سو است، تاثیر نمی‌گذارد. می‌گویند دندان مار  فیلم سرراست و یکدستی است ولی عقیده مشخص و معینی ندارد. فقط ساختارش  آن را نجات داده است. خودم فکر می‌کنم اعتراض بهتر از دندان مار است.

در همین پرونده همچنین آزاده میرشکاک نیز در یادداشتی به بررسی نسبت میان مسعود کیمیایی و شعر پرداخته است

در بخش دیگری از این هفته‌نامه صادق زیباکلام یادداشتی به بهانه کندن تابلوی خیابان نوفل‌لوشاتو نوشته و ترجمه‌ای نیز از یادداشت فرید زکریا به بهانه سالروز تاسیس کمپین هند شرقی نیز درج شده است. یادداشت محمد سلطانی‌فر به بهانه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادداشت مهرزاد دانش به بهانه متوقف شدن اکران فیلم‌های جشنواره رامدام بلژیک، سید محمد مهدی طباطبایی به بهانه سالروز انتخاب مهندس بازرگان به عنوان رئیس دولت موقت به همراه خاطره‌ای از فضل الله عبدی درباره کمیته مشترک شهربانی و ساواک درج شده است.

بخش شعر این هفته نامه نیز در شماره جدید خود به معرفی آثاری از سید علی میر‌افضلی و امیرحسین الهیاری پرداخته و در بخش داستان نیز اثری از آری بن با ترجمه شادی حامدی آزاد درج شده است.

نظر شما