شناسهٔ خبر: 28432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سعدی بی‌پناه در صندوق مانده است!

سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره وضعیت تولید اپرای عروسکی «سعدی» با اشاره به پرداخت نشدن بودجه تعیین شده در قرارداد با بنیاد رودکی، تاکید کرد که سعدی بی‌پناه مانده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهروز غریب‌پور درباره وضعیت تولید و اجرای اپرای عروسکی «سعدی» که پیش از این قرار بود برای اجرا در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تولید شود ولی به دلیل نبود حمایت مالی این امر میسر نشد، گفت: متأسفانه بنیاد رودکی به دلیل نداشتن بودجه و پرداخت‌ها را طبق روالی که باید انجام داد. امیدوارم مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بودجه بخصوص آن بخشی که به تئاتر و بنیاد فرهنگی و هنری رودکی مربوط است، برطرف شود. 

وی با بیان اینکه تنها دلیلی که بنیاد فرهنگی و هنری رودکی نتوانست از اپرای عروسکی «سعدی» حمایت کند مشکل کمبود بودجه بود، یادآور شد: آقای وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر گفتند که به تئاتر ظلم شده و نبود حمایت مالی یکی از مصادیق ظلم به تئاتر است. 

این کارگردان با سابقه تئاتر افزود: آقای مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد تلاش کرد تا بنده از مؤسسه توسعه هنرهای معاصر وام قرض‌الحسنه دریافت کنم و این کار را کردم اما چون هزینه‌های تولید اپرای «سعدی» بالا است، این وام هم جوابگو نبود. امیدوارم بودجه‌ای که برای خانواده تئاتر در نظر گرفته شده، پرداخت شود تا ما تا این حد احساس درماندگی نکنیم.

غریب‌پور با اشاره به اجرا نشدن اپرای «سعدی» در سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، متذکر شد: این اپرا را حتی نمی‌توانیم در جشنواره موسیقی فجر هم اجرا کنیم چون به دلیل مشغله آقایان اپرای «سعدی» از یاد رفته است و روز به روز تولید و اجرای آن به تعویق می‌افتد.
بهروز غریب پور
سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره احتمال اجرا نشدن اپرای «سعدی» در سالروز بزرگداشت سعدی، تأکید کرد: اینکه بتوانیم اپرای عروسکی «سعدی» را در روز سعدی اجرا کنیم، مستلزم آن است که بودجه برابر با روند تعیین شده در قرارداد به گروه پرداخت شود تا بتوانیم مخارج تولید این اثر را صرف کنیم. به همین خاطر اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌توانیم قول اجرای اپرای «سعدی» را در روز سعدی هم بدهیم.

کارگردان اپراهای عروسکی «حافظ» و «مولوی» تصریح کرد: آقایان آنقدر درگیر جشنواره‌های تئاتر و موسیقی هستند که با عرض شرمندگی، سعدی را در صندوق گذاشته‌اند. در حال حاضر سعدی بی‌پناه مانده است.

نظر شما