شناسهٔ خبر: 28444 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دعای حامد بهداد برای سینما

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خانه دختر» بعد از تماشای این فیلم با حضور عوامل و بازیگران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خانه دختر» امشب 13 بهمن بعد از نمایش فیلم، در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور شهرام شاه‌حسینی کارگردان، حامد بهداد، رویا تیموریان و رعنا آزادی‌‌ور بازیگران، محمد شایسته تهیه‌کننده، میثم مولایی تدوین‌گر و محسن دارسنج طراح گریم این فیلم برگزار شد.

اجرای این نشست نیز بر عهده سعید قطبی‌زاده بود.

در ابتدای نشست شهرام شاه‌حسینی، کارگردان فیلم عنوان کرد: در طول چند سال گذشته همه تلاشم را کردم تا بتوانم قدمی به عقب برندارم. بنابراین سراغ پرویز شهبازی رفتم و او نیز فیلمنامه «خانه دختر» را برای ساخت به من پیشنهاد داد.

وی در ادامه درباره سنگینی نام شهبازی بر فیلم گفت: باعث خرسندی و افتخارم است که نام شهبازی روی این فیلم سنگینی کند. از این به بعد باز هم سراغ او خواهم رفت و از فیلمنامه‌های او برای ساخت استفاده می‌کنم.

در ادامه محمد شایسته درباره دلایل انتخاب این فیلمنامه برای ساخت، توضیح داد: من در دفتر برادرم (آقا مرتضی) فیلمنامه را دیدم و متوجه شدم کسی فرصت ساخت آن را ندارد. در فاصله یک ساعتی که فیلمنامه را خواندم، به ساخت آن علاقه‌مند شدم و خوشبختانه به سرعت به ما پروانه ساخت دادند و چهار ماه بعد هم فیلم را کلید زدیم.

رویا تیموریان نیز درباره نقشی که در این فیلم بر عهده دارد، بیان کرد: نقش منفی و مثبت، کوتاه و بلند و مکمل یا اول برای من اهمیتی ندارد مهم ساختمان سناریو است و اینکه چقدر متن، قوی باشد و چقدر من می‌توانم در آن خودم را نشان دهم.

وی ادامه داد: معتقدم این فیلم حرکت تازه‌ای در سینمای شاه‌حسینی است و ما برای درست درآوردن صحنه‌ها، به صورت تیمی با هم مشارکت می‌کردیم و حامد بهداد نیز پیشنهادات زیادی درباره اجرای سکانس‌های مشترک مطرح می‌کرد. همچنین به نظرم شخصیتی که من نقش‌اش را ایفا می‌کردم نمی‌توان منفی یا مثبت دانست چون این زن به خاطر عقیده‌ای که دارد، با ما متفاوت است بنابراین نمی‌توانیم او را منفی بنامیم.

رعنا آزادی‌ور، یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز در این باره بیان کرد: امسال در چندین فیلم ایفای نقش می‌کنم که برخی از آنها مربوط به دو سه سال قبل است اما «خانه دختر» را بسیار دوست دارم و با وجودی که آن را برای اولین بار روی پرده می‌دیدم، بسیار از دیدنش لذت بردم.

حامد بهداد نیز در ابتدای صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم امسال شاهد فیلم‌های خوبی باشیم. دعا می‌کنم سینمای ما از مشکل اقتصادی، سوژه و موضوع نجات پیدا کند. متاسفم که این را می‌گویم اما حال ما خوب نیست و شادی بین ما کم شده است. بگذارید با اعتماد دو طرفه‌ای که بین ما شکل می‌گیرد، فیلم‌های بهتری بسازیم. خدایا به سینما، به فرهنگ و به روابط نورانی ما که باعث افتخار و سرافرازی‌مان در جهان می‌شود، شفا بده.

شاه‌حسینی در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای درباره دکوپاژ و حفظ راکورد فیلمبرداری، توضیح داد: چون ما زمان محدودی داشتیم، می‌توانستیم راکوردها را به درستی حفظ کنیم. درباره دکوپاژ هم باید بگویم که من دکوپاژ سر صحنه ندارم و بدون دکوپاژ می‌روم ببینم، حامد، باران و بقیه بازیگران کِی می‌آیند و شرایط آب و هوا چطور است و بر این اساس فیلمبرداری را آغاز می‌کنم.

وی درباره زمان کوتاه فیلم نیز عنوان کرد: خوشحال باشید که تایم فیلم خیلی کم است، چون ریتم مردم به شدت تند شده و دیگر فرصتی برای زیاده‌گویی وجود ندارد. برای اینکه حوصله تماشاگر سر نرود، ما بسیاری از سکانس‌های جذاب فیلم را کم کردیم.

شاه‌حسینی همچنین درباره همکاری با حامد بهداد، تصریح کرد: حامد برادر تَنی من است و چندین بار می‌خواستیم با هم کار کنیم، اما این فرصت فراهم نمی‌شد. زمانی که شهبازی گفت که فیلمنامه را برای حامد نوشته، من از خدا خواسته برای بازی در این نقش، به دنبالش رفتم و او هم پذیرفت.

حامد بهداد نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: به شدت خوشحالم که فیلمنامه پرویز شهبازی را بازی کردم و خوشحالم که در نقطه مهمی با شهرام شاه‌حسینی تلاقی پیدا کردم. همچنین باز هم خوشحالم که با تهیه‌کننده‌ای کار کردم که از تجربیات دو برادرش استفاده کرده است.

وی ادامه داد: من در این فیلم به محمد شایسته و فیلم «خانه دختر» تخفیف دادم. من به سود فرهنگی و معنوی خودم فکر می‌کنم و در این فیلم چون کار را بسیار دوست داشتم، حاضر شدم از دستمزدم کوتاه بیایم و هر فیلم دیگری هم که چنین شرایطی داشته باشد، در دستمزدم تخفیف خواهم داد.

با وجود اینکه این فیلم سینمایی، فیلم تلخی بود اما نشست رسانه‌ای آن در فضایی مفرح و شوخ‌طبعانه برگزار شد.

عوامل فیلم به خصوص حامد بهداد در پاسخ به سئوالات، مرز بین جدی و شوخی را رعایت نمی‌کردند و حامد بهداد نیز با حاضر جوابی‌ها و شیطنت‌هایش سعی می‌کرد به هر سئوالی که می‌شود، جواب بامزه‌ای بدهد.

این فیلم از جمله آثاری بود که اکثر تماشاگران از دیدنش لذت بردند.

علاوه بر عوامل این فیلم، سینماگرانی مانند سیدرضا میرکریمی، مهتاب کرامتی، پیمان قاسمخانی، نوید محمدزاده، علی معلم، سام درخشانی، دانیال حکیمی، برزو ارجمند، فرشته صدر عرفایی، حسین یاری، نازنین بیاتی و... در نمایش این فیلم حضور داشتند به طوریکه حامد بهداد و نوید محمدزاده روی پله های سالن اصلی برج میلاد نشسته بودند.

نظر شما