شناسهٔ خبر: 28481 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جیرانی: این مستند، تلخ و تاثیرگذار است

فریدون جیرانی پس از تماشای مستند «آزادراه» با اشاره به سوژه این مستند که درباره سرنوشت ساخت آزادراه تهران شمال است، گفت: ساخت یک مستند جذاب از یک طرح اقتصادی نیمه کاره، کار سختی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ وی در عین حال گفت: به نظرم فکری که در پشت فیلم بوده درآمده است و تکنیک فیلم در پلان‌های هوایی و تاحدودی مباحث آرشیوی قابل تامل و ارزشمند است. جیرانی با اشاره دوباره بر اینکه این مستند تاثیرگذار است،ادامه داد:روند ساخت این مستند به خوبی نشان می‌دهد که یک طرح اقتصادی چه مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر می‌گذارد.

این کارگردان با یادآوری فیلم «اون شب که بارون اومد» کامران شیردل که سال‌ها قبل ساخته شده بود،گفت: روایت مستند «آزادراه» بگونه‌ای است که مرا به یاد آن فیلم انداخت که کارگردان آن به سراغ ماجرای دهقان فداکار رفته بود و آنچه در فیلم مطرح شد، نشان داد در این ماجرا دروغ‌هایی گفته شده بود و در مستند «آزادراه» هم روایت به همین‌گونه است و این موضوع درآمده است.

جیرانی در پایان گفت: این مستند قطعا با توجه به سوژه پرداخته شده در آن که عموم مردم با آن درگیر هستند،مخاطب را تا آخر جذب می‌کند. مستند «آزادراه» به کارگردانی محسن خان‌جهانی که در بخش مسابقه مستند جشنواره‌ی فیلم فجر حضور دارد جمعه ساعت 14 در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

مستند آزادراه

نظر شما