شناسهٔ خبر: 28488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نخستین جلد از مجموعه درسگفتارهای فردید

نخستین جلد از «غرب و غربزدگی و بحران عالم کنونی» سیداحمد فردید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت 1394، منتشر می‌شود. این نخستین کتاب تولید شده در بنیاد حکمی و فلسفی سیداحمد فردید است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بهروز فرنو، قائم مقام و سخنگوی بنیاد حکمی و فلسفی سیداحمد فردید عنوان کرد: بالاخره پس از سال‌ها انتظار توانستیم دو جلد از مجموعه درسگفتارهای زنده‌یاد دکتر احمد فردید را آماده انتشار کنیم، که از این میان نخستین جلد آن در نمایشگاه کتاب سال آینده در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

 انتشار نخستین جلد از مجموعه درسگفتارهای فردید پس از 20 سال از درگذشت

 

وی افزود: این درسگفتارها در 36 جلسه در سال 1363 به درخواست سازمان صدا و سیما در شبکه دوم ضبط شد. هر 12 جلسه از این درسگفتارها در قالب یک کتاب منتشر می‌شود. به‌عبارتی «غرب و غربزدگی و بحران عالم کنونی» در نهایت در سه جلد در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان استاد فردید قرار خواهد گرفت.

فرنو در ادامه درباره عوامل تهیه و انتشار این کتاب گفت: این سه جلد با اشراف و نظارت اعضای هیات علمی بنیاد فردید از فایل‌های صوتی پیاده شد و تدوین آن و همچنین معادل‌گزاری‌های واژه‌های لاتین، فرانسه و آلمانی را حسن رحمانی انجام داد. بخشی از ویرایش را نیز من بر عهده گرفتم و در نهایت بازبینی نهایی و تعلیقات کتاب نیز به قلم دکتر محمدحسین رجبی، رئیس کتابخانه مجلس است.



قائم مقام بنیاد فردید همچنین درباره ناشر «غرب و غربزدگی و بحران عالم کنونی» گفت: این کتاب را بنیاد حکمی و فلسفی دکتر سیداحمد فردید با همکاری نشر فرنو منتشر می‌کند. ابتدا قرار بود این کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شود که به سرانجام نرسید.

وی همچنین درباره دیگر درسگفتارهای زنده‌یاد فردید توضیح داد: درسگفتارهای دیگری نیز با صدای مرحوم استاد فردید موجود است که به امید خدا با شکستن طلسم انتشار کتاب توسط بنیاد فردید، دیگر درسگفتارها نیز به‌طور منظم منتشر و در اختیار علاقه‌مندان حکمت قرار می‌گیرد.

نظر شما