شناسهٔ خبر: 28498 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دستان خیال‌پرداز» در خانه‌ی هنرمندان + عکس

محسن محسنی پیشکسوت فرش ایران درباره نحوه برگزاری «دستان خیال پرداز» گفت: اینکه تشریفات دست پاگیری نداشت اتفاق خوبی بود و به نظرم همین موجب شد تا جوانان بیشتر از این رویداد استقبال کنند. همچنین ارائه این آثار در فضای گالری‌های خانه هنرمندان که یک فضای فرهنگی و هنری مطلوب است تاثیرگذاری این حرکت را بیشتر کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز؛ برگزاری دومین نمایشگاه دستان خیال‌پرداز فرصتی بوجود آورده تا هنرمندان جوان و پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی نبوغ و خلاقیت خود را در معرض دید علاقمندان قرار دهند. رویدادی ویژه که با هدف ترویج و معرفی قابلیت‌های این عرصه برپا شده است. 

 


محسن محسنی پیشکسوت فرش ایران در ارتباط با اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری دومین دوره دستان خیال‌پرداز ابتکاری سازنده و جالبی است که تداعی گر ظرفیت فراوان عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران بود. خوشبختانه آثار ارائه شده هم از سطح کیفی مطلوبی برخوردار بودند و این تلاش منبعث از تلاش و پشتکار مجموعه معاونت صنایع دستی است.

 

 

وی همچنین در خصوص نحوه برگزاری این رویداد افزود: اینکه تشریفات دست پاگیری نداشت اتفاق خوبی بود و به نظرم همین موجب شد تا جوانان بیشتر از این رویداد استقبال کنند. همچنین ارائه این آثار در فضای گالری‌های خانه هنرمندان که یک فضای فرهنگی و هنری مطلوب است تاثیرگذاری این حرکت را بیشتر کرده است.

 



محسنی درباره تاثیر دستان خیال‌پرداز ۲ بر کیفیت خلق آثار اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فی نفسه به ارتقاء کیفیت آثار هنری کمک نمی‌کند. اما از این نظر که کارهای جدیدی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده بود و برای من خیلی تازگی داشت. در واقع این تنوع و تازگی است که بر مخاطب و هنرمندان اثر می‌گذارد و از این طریق در ادامه به ارتقاء کیفیت آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی کمک می‌کند.

 



این هنرمند پیشکسوت در ادامه خاطر نشان کرد: خوب است که در همه فصول سال از این رویداد‌ها داشته باشیم تا مدام علاقمندان در مواجه با این آثار قرار گیرند و جامعه به این عرصه گرایش بیشتری پیدا کند. فراموش نکنیم که با استمرا و تداوم این رویدادهاست که می‌توانیم مخاطبین را با صنایع دستی و هنرهای سنتی آشنا و مرتبط سازیم.

 


دومین نمایشگاه دستان خیال‌پرداز با هدف ترویج و گفتمان سازی در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ به خانه هنرمندان ایران واقع در تهران خیابان ایرانشهر مراجعه کنند.

نظر شما