شناسهٔ خبر: 28518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۴

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر با اشاره به بودجه دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۴ بودجه آموزش عالی گفت: دانشگاه هنر از لحاظ بودجه تخصیصی برای سال ۹۴ دچار مضیقه است و امیدواریم فعالیت هایی در دولت و مجلس برای افزایش بودجه دانشگاه صورت بگیرد.

وی در خصوص درآمد زایی اختصاصی دانشگاه هنر برای جبران کسری بودجه گفت: دانشگاه هنر درآمد اختصاصی  برای تامین برخی از هزینه هایش دارد اما آنقدر نیست که پاسخگوی تمام نیاز های دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه هنر در ادامه اظهار داشت: دانشگاه اگر بخواهد به روال عادی برسد نیازمند ۴ برابر بودجه فعلی است که برای آن اختصاص داده اند و این رقم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است و در سال ۹۳ هم به دلیل کسری بودجه ای که داریم بسیاری از کار ها و فعالیت های دانشگاه نیمه تمام و یا اصلا اجرایی نشده است.

اکرمی افزود: دانشگاه هنر در باغ ملی قرار دارد که حدود سه چهارم این باغ نیاز به مرمت و بازسازی دارد و حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه برای این مرمت و بهره برداری از پروژه ها نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کسری بودجه آیا برنامه ای برای افزایش شهریه دانشجویان دارید یا خیر؟ گفت: قطعا نمی توان کسری بودجه ها را با افزایش زیاد شهریه ها جبران کرد، اما هیأت امنای دانشگاه مصوب کرده که برای سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد افزایش شهریه داریم هرچند که نمی توانیم برای جبران کسری بودجه به دانشجو فشار آورد.

نظر شما