شناسهٔ خبر: 28551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «نقد و بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

نشست « نقد و بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» به همت کارگروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پس از پیروزی جریان عظیم مردم ایران در قالب انقلاب پرشکوه اسلامی یکی از دغدغه‌های مهم نسل انقلابی نقل و تحلیل صحیح روند پیدایی، دلایل و جریان‌ها و شخصیت‌های موثر در انقلاب اسلامی و آسیب‌شناسی خطاهای احتمالی در حرکت یادشده بوده است. از سوی دیگر در میان محققان و مفسران خارجی و البته در میان دشمنان و مخالفان انقلاب نیز این پرسش بزرگ مطرح بوده که چگونه این حرکت مردمی توانست قدرت‌ بظاهر مستحکم پهلوی را با وجود پشتوانه‌های قوی قدرت‌های  خارجی به زوال بکشاند.

تاسیس چندین مؤسسه آرشیوی و مرکز پژوهشی و انتشار صدها عنوان کتاب و مقاله در ایران و خارج از کشور به زبان‌های مختلف حاصل تلاش برای بررسی انقلاب اسلامی و نگارش تاریخ آن بوده است. بی‌شک جریان تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی نیز به مانند تمام رخ‌دادهایی که موضوع بررسی تاریخی قرار می‌گیرند خالی از حب و بغض و طرفداری و دشمنی و در یک کلام حاوی روایت نگارندگان از جریان انقلاب اسلامی است.

شرح و بررسی جریان‌های اصلی تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و نقد روش‏مند و علمی هر یک از آنها هدف نشست نشست « نقد و بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» است که به همت کارگروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد. در این نشست  دکتر علیرضا ملایی‌توانی، دانشیار تاریخ ایران در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر احمد گل‌محمدی، دانشیار گروه علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی به سخنرانی خواهند پرداخت.

  نشست «نقد و بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» یکشنبه 19 بهمن‌ماه از ساعت 16 در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی. خیابان ویلا، نبش ورشو برگزار می‌شود.

نظر شما