شناسهٔ خبر: 28577 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین مرحله پایانی نخستین سند قرآنی با مفهوم علمی

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از قرار گرفتن سند جامع حفظ قرآن کریم به عنوان نخستین سند قرآنی با مفهوم خاص و علمی در مراحل نهایی تدوین خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حمید محمدی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: در سند جامع حفظ قرآن کریم هدف گذاری کیفی و کمی صورت گرفته تا بتوانیم در دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن دست یابیم.

وی که خواستار تهیه سند برنامه پنج ساله توسعه قرآنی در کردستان است، افزود: لازم است ظرفیت های مردمی برای اجرای فعالیت های قرآنی مورد توجه قرار گیرد و مسئولان دستگاه های مرتبط از ظرفیت های استانی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کنند.

دیبر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه گفت: توسعه فعالیت های قرآنی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با برنامه ای بلند مدت منشور توسعه فرهنگ قرآنی را دنبال می کند.

محمدی با بیان اینکه در این منشور تمام اهداف، راهبردها و راهکارهای پیشبرد توسعه فرهنگ قرآنی کشور وجود دارد، اظهار کرد: این شورا ۲۷ عضو دارد که پنج وزیر و دو معاون رئیس جمهور و تمام رؤسای دستگاه ها عضو شورا هستند.

وی همچنین به فعالیت های قرآنی این منشور اشاره کرد و افزود: همه فعالیت های قرآنی سند منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سه محور آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی و پژوهش ترسیم شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ماده ۹ این سند افزود: همه مصوبات این شورا،برای دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی لازم الاجراست و ابلاغ رسمی می شود.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تاکید بر فعال کردن بودجه های قرآنی دستگاه ها، ابراز کرد: با توجه به اسناد بالادستی که اکنون فراهم است، پشتیبانی های خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی وجود دارد که می توانیم آینده روشنی برای توسعه فعالیت های قرانی در کشور ترسیم کنیم.
 

نظر شما