شناسهٔ خبر: 28579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان بدون مرز: برای ساخت فیلم 24 ساعت بازداشت شدیم

امیرحسین عسگری نویسنده فیلم سینمایی بدون مرز گفت: برای انتخاب محل فیلمبرداری (کشتی) 24 ساعت بازداشت شدیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی بدون مرز روز چهارشنبه پس از اکران این فیلم در کاخ جشنواره برج میلاد با حضور امیرحسین عسگری نویسنده و کارگردان، مجتبی امینی بازیگر، اشکان اشکانی فیلمبردار، سیامک کاری نژاد آهنگساز، امیریل ارجمند آهنگساز و علیرضا بالدی و آرش مهمان بازیگران این فیلم برگزار شد.

عسگری نویسنده و کارگردان فیلم بدون مرز درباره انتخاب محل برای فیلمبرداری این اثر گفت: به دنبال یافتن مکانی مناسب در نقطه صفر مرزی بودیم و سراسر رودخانه اروند را برای یافتن مکان مناسب جست و جو کردیم تا اینکه یک پیرمرد کشتی که برای کار ما مناسب بود معرفی کرد.

وی افزود: پس از حضور در این کشتی 24 ساعت بازداشت شدیم و پس از آن فعالیت خود را آغاز کردیم.

عسگری گفت: سینما همواره برای من استرس داشته اما در یکسال اخیر احساس کردم که تله فیلم هایی که پیشنهاد می شود حرف دل من نیست و از این رو فیلمنامه ای را که کار نگارش آن را از پنج سال پیش آغاز کرده بودم برای تولید فیلم انتخاب کردم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در راه تولید فیلم بدون مرز برایش به وجود آمده گفت: در نهایت تولید این فیلم با سرمایه شخصی آغاز شد.

عسگری درباره شباهت فیلم بدون مرز با جهنم در اقیانوس آرام گفت: شاید ضعف های این دو فیلم مشابه باشد ولی محتوای آنها با یکدیگر متفاوت است چرا که ما روندی را پی گرفتیم که تاثیر و آسیب های جنگ را نشان می داد.

وی ادامه داد: در این فیلم مفهوم برای من اهمیت زیادی داشت و به همین دلیل دیالوگ های فیلم کم بود.

نویسنده و کارگردان فیلم بدون مرز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه نمی شد در پایان بندی فیلم موضوع صلح تداعی شود؟ گفت: همیشه ماجرایی است که نمی گذارد صلح به طور کامل وجود داشته باشد؛ اما تلاش کردیم فیلم بدون مرز در نهایت صلح ساخته شود.

مجتبی امینی تهیه کننده این فیلم نیز با بیان اینکه فیلم های بخش نگاه نو در جشنواره فجر به نوعی خود سودای سیمرغ هستند، گفت: به نظرم این فیلم نخستین تجربه فیلمسازی عسگری نبود چرا که او در فیلم های متعددی به عنوان دستیار کارگردان و تهیه کننده فعالیت کرده و تجارب زیادی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فیلم بدون مرز در نقطه صفر مرزی ساخته شد، محدودیت هایی را برای ما ایجاد کرد اما در نهایت لذت بخش بود.

سیامک کاری نژاد طرح صحنه این فیلم نیز گفت: رنگ جنگ خاکستری است و تمامی عوامل فیلم بدون مرز به این نتیجه رسیدیم که برای این فیلم رنگ خاکستری انتخاب کنیم.

در پایان این نشست نوبت به علیرضا بالدی بازیگر نوجوان و نقش اول این فیلم که برای اظهار نظر درخصوص فیلم رسید که وی سکوت کرد و نتوانست صحبتی کند؛ اما حاضران در سالن به شدت وی را تشویق کردند.

عسگری نویسنده و کارگردان فیلم بدون مرز نیز اظهار کرد: این فیلم یک ستاره دارد و آن هم علیرضا بالدی است. فکر می کردیم هوای آبادان گرم باشد اما در فصل پاییز و هنگامی که مراحل تهیه این فیلم گذرانده می شد؛ علیرضا در سرما و بدون پیراهن به خوبی به ایفای نقش پرداخت.

فیلم بدون مرز داستان پسری را روایت می کند که هر روز برای ماهیگیری به کشتی به گل نشسته ای در نقطه صفر مرزی پا می گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده، اما حضور غریبه ای این آرامش را به هم می زند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه دارد.
 

نظر شما