شناسهٔ خبر: 28580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زن ها در کپنهاک» رونمایی می‎شود

مجموعه شعر «زن ها در کپنهاک» امروز در خانه هنرمندان ایران رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خانه هنرمندان ایران، اولین نشست از سری نشست‌های «کاروان شعر بوتیمار» امروز پنجشنبه 16 بهمن ساعت 18 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 

در این نشست مجموعه شعر «زن ها در کپنهاک»  اثر «نیلس هاو» شاعر دانمارکی که توسط سهراب رحیمی و آزیتا قهرمان ترجمه شده است، رونمایی و نقد و بررسی می شود. در ابتدای نشست پس از سخنان «آندرس کریستین هوگارد» سفیر دانمارک و حسین فاضلی مدیر نشر بوتیمار، «نیلس هاو» که برای شرکت در این جلسه به ایران سفر کرده است، همراه با ترجمه همزمان شعرخوانی خواهد کرد و سپس حسن صفدری به معرفی و بررسی آثار او می‌پردازد.

این نشست با همکاری معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران، سفارت پادشاهی دانمارک و نشر بوتیمار برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند پنجشنبه 16 بهمن 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

)نيلس ها )وشاعر و نويسنده متولد 1949 يكي از چند چهره مطرح شعر امروز دانمارك است. شعرهاي او سبك و سياق خاص خود را دارد كه آميخته‌اي از طنز و نگاه يك انسان مدرن به زندگي شهري و روابط مابين آدم هاست. زبان شعر او ساده و شيوه بيان او براي موضوعات، فاقد استعاره، پيچيدگي، تصنع يا احساسات اغراق شده است. او چندين كتاب شعر و سه مجموعه داستان به زبان دانماركي دارد . اشعار او را به زبان‌هاي ديگر از جمله سوئدي، نروژي، تركي، انگليسي، آلماني، هلندي، عربي و....ترجمه شده‌اند.

نظر شما