شناسهٔ خبر: 28582 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت الله جوادی آملی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث تجلیل می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: در جشنواره قرآن و حدیث به دنبال معرفی الگو برای هستیم و امسال با معرفی آیت الله جوادی آملی چهارمین سال است که این الگو را به طلاب معرفی می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر،  آیت‌الله فاکر میبدی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از بزرگترین اجتماعات قرآنی حوزوی در سراسر جهان اسلام است که در این مسابقات معادل ۲۵هزار واحد درسی در منابع گنجانده شده است.  

وی افزود: احیای معارف حدیثی درکنار قرآن از اهداف عالیه این جشنواره است؛ در حقیقت شعار اصلی این مسابقات احیای سبک زندگی قرآنی است که در سه بخش مهارتی، کتبی و آثار برگزار می‌شود.  

فاکر میبدی اظهارکرد: بخش مهارتی شامل رشته‌های حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق، تفسیرموضوعی، ترتیبی، مطالعات قرآنی وحدثی است.  
وی گفت: منابع سطح دکتری این جشنواره شامل اثر مفاتیح‌الحیات آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و مطالعات تفسیری علامه طباطبایی است؛ در سطح کاردانی از کتاب نسیم حیات و العشره، در سطح کارشناسی از کتاب بیان ناب، کلام ناب و در سطح کارشناسی ارشد از کتاب تفسیر مجمع البیان(بحث المعنا) اخذ آزمون می‌شود.  

دبیرعلمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی طلاب با الگوهای عملی قرآنی امسال از شخصیت برجسته جهان اسلام، مفسر، محقق، فقهی، اصولی، عارف، متاهله و فیلسوف شهیر عالم اسلام که در علم و عمل تابلویی تمام نما از یک انسان قرآنی یعنی آیت‌ الله‌جوادی آملی تجلیل به عمل خواهد آمد.  

وی گفت: تمام کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند برنده هستند و نفس شرکت در این مسابقات در حقیقت به منصه رساندن روح بزرگ قرآنی طلاب مکتب امام جعفرصادق(ع) و تشیع است.  

وی اظهارکرد: سعی داریم در این مسابقات به جهانیان اعلام کنیم که ارزش‌های علمی و تفسیری شیعه تا چه حد کامل و متقن است و همه نیازهای بشر را تامین خواهد کرد.

نظر شما