شناسهٔ خبر: 28583 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خروج سه فیلم فجر از چرخه دریافت آرای مردمی

نمایش ندادن در زمان مقرر، فیلم های بهروز افخمی، عبدالحسن برزیده و کمال تبریزی کارگردانان صاحب نام سینما را از چرخه دریافت آرای مردمی خارج کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، بر اساس تبصره ذیل ماده 4 آیین نامه دریافت و شمارش آرای تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلم فجر، «درصورت ورود فیلمی از روز چهارم برگزاری جشنواره، آن فیلم در چرخه ارزیابی آرای تماشاگران قرار نخواهد گرفتˈ.

بنابر این، سه فیلم ˈمزار شریفˈ ، ˈروباهˈ ، ˈطعم شیرین خیالˈ به دلیل نمایش داده نشدن در زمان مقرر، از چرخه دریافت آرای مردمی خارج شدند.

فیلم روباه به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی و با بازی حمید گودرزی، بابک حمیدیان، جلال فاطمی، آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی تهیه شده است. 

این فیلم یک موضوع کاملا اجتماعی دارد که مرتبط با مسائل امنیتی و جاسوسی در حوزه موضوع انرژی هسته ای است، به عبارتی مسائل روز اجتماعی کاملا منطبق با مسائل هسته ای است و مذاکرات 1+5 در لابه لای بستر فیلم جاری است.

همچنین فیلم مزار شریف به کارگردانی عبدالحسن برزیده با بازی حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، علی عطایی، رضا عزیزی، مسعود سخایی، مهدی آگاهی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده، پدرام یوسفی، محمد آقامحمدی، امیرحسین فتحی، حسین باشه آهنگر و محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

در خلاصه این فیلم آمده است؛ مرداد ماه سال 1377 کنسولگری ایران، پس از سقوط مزار شریف و تصرف آن به دست طالبان شاهد جنایتی هولناک و کشتار دیپلمات های ایران در افغانستان بود.

فیلم طعم شیرین خیال نیز فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علی میرمیرانی و نغمه ثمینی و تهیه کنندگی محمدعلی حسین نژاد است.

در خلاصه این فیلم نیز آمده است؛ زنی به نام ناهید است که در خیابانهای تهران به دنبال شوهرش می گردد تا راز زندگی شان را کشف کند.

نظر شما