شناسهٔ خبر: 28624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کلمات ناسزای «لویاتان» حذف شد

یکی از فیلم‌های نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی از سینمای روسیه، قرار است در این کشور با حذف بخش‌هایی از صدا به نمایش درآید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم لویاتان ساخته آندری زویاگینتسف که پیشتر در جشنواره‌های سینمایی جهان تحسین شده است درباره مردی است که در شهری کوچک در شمال روسیه بر سر املاک خود با شهردار فاسد درگیر می‌شود.

توزیع کننده لویاتان در روسیه گفته است هیچ صحنه ای از این فیلم برای نمایش عمومی حذف نشده، اما تماشاگران روس کلمات ناسزا را نخواهند شنید.

بخش غالب دیالوگ‌های فیلم لویاتان شامل کلمات ناسزا است که در برخی موارد بسیار قبیح توصیف شده‌اند. بنا به قوانین روسیه، انتشار فحش و ناسزا در آثار سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، تئاترها و رسانه‌ها ممنوع است.

با این حال، سخنگوی شرکت توزیع کننده فیلم در روسیه گفته است تماشاگران روس «به راحتی خواهند توانست که کلمات ناسزا را لب‌خوانی کنند.»

لویاتان که پیشاپیش در برخی سینماهای اروپا و آمریکا به روی پرده رفته است سال گذشته جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره کن دریافت کرد. لویاتان در بخش بهترین فیلم خارجی نامزد دریافت جایزه اسکار است. لویاتان همچنین در مراسم گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم خارجی شد.

لویاتان

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داده که میزان تقاضا برای نمایش لویاتان در سینماهای این کشور ببیش از پیش‌بینی‌ها بوده است. این فیلم قرار است در ۶۵۰ سالن سینما، یعنی بیش از دو برابر تعدادی که انتظار می رفت، به نمایش درآید.

آندری زویاگینتسف کارگردان لویاتان گفته است به وجود آمدن نظرات متضاد بر سر این فیلم در جامعه روسیه نشان‌دهنده موفقیت اوست

تهیه کننده لویاتان گفته است از یک ماه قبل که نسخه ای غیرقانونی از این فیلم در اینترنت پخش شد تمایل عمومی برای تماشای آن افزایش یافت و به موضوعی داغ بدل شد.

آندری زویاگینتسف کارگردان لویاتان با استقبال از اختلاف نظراتی که درباره فیلمش به وجود آمده گفته است: جامعه و کشور روسیه بر سر این فیلم تقسیم شده اند. نظرات مخالف یکدیگر نشان می دهد که ما به هدف زده ایم.

برخی تماشاگران، فیلم لویاتان را محکومیت روسیه ای می دانند که ولادیمیر پوتین ساخته است. تصویری بزرگ از آقای پوتین روی میز شهردار فاسد در این فیلم دیده می شود. با این همه، سخنگوی پوتین گفته که رئیس جمهوری روسیه خوشحال است که فیلم لویاتان واکنش‌های شدیدا متضادی در جامعه برانگیخته است.

نظر شما