شناسهٔ خبر: 28656 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجليل گوگل از نويسنده قرن پيش

گوگل با اختصاص دادن طرح لوگوی خود به لورا اينگلز از نويسنده‌ای كه ۱۴۸ سال پيش به دنيا آمد، تجليل كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، گوگل طرح لوگوی خود را كه با عنوان «دودل» شناخته می‌شود، امسال به دو خواهر اینگلز اختصاص داد. لورا اینگلز و مری اینگلز دو خواهری هستند كه داستان زندگی آنها در سریال «خانه كوچك» شهرتی جهانی یافت.

لورا خواهر كوچكتر نویسنده كتابی با عنوان «خانه كوچك در مرغزار» است. او در روزی مثل دیروز (۷ فوریه) در سال ۱۸۶۷ در كلبه‌ای نزدیك «پپین» در ایالت ویسكانسین آمریكا متولد شد. والدین او چارلز و كارولین پنج فرزند داشتند كه با مرگ برادر كوچكتر لورا در ۹ ماهگی، خانواده‌شان ۶ نفره شد.  

در زمان رشد لورا، خانواده از شهری كوچك به شهری دیگر نقل مكان می‌كرد و سرانجام در سال ۱۸۷۴ در خانه‌ای كوچك مستقر شدند. داستان این زندگی كه لورا در كتابی گرد آورد، دستمایه ساخت سریالی به همین نام شد كه در فاصله ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ هر هفته به نمایش درآمد.

لورا در سال ۱۸۸۲ تصمیم گرفت تا آموزگار شود و در امتحان این رشته شركت كرد و در ۱۵ سالگی در شهر كوچكی كه ۱۲ مایل با محل زندگی‌شان فاصله داشت، به تحصیل پرداخت.

او سرانجام كتابی نوشت كه به زندگی لورا و ازدواج او می‌پردازد و بعد زندگی دخترش را بیان می‌كند كه گزارشگر سن‌فرانسیسكو بولتن در دهه ۱۹۱۰ شد و او بود كه مادرش را تشویق كرد تا داستان زندگی‌اش در دوران كودكی و سختی‌هایی را كه خانواده‌شان متحمل شده بودند، به كتاب درآورد.

كتاب اول لورا با عنوان «دختر» از سوی ناشران بازگردانده شد و او سرانجام موفق شد تا كتاب بعدی‌اش با عنوان «خانه‌ای كوچك در مرغزار بزرگ» را سال ۱۹۳۲ منتشر كند. او این كتاب را با كتابی دیگر با عنوان «خانه كوچك» در سال ۱۹۴۳ و زمانی كه ۷۶ سال داشت، ادامه داد.

لورا اینگلز ۱۰ فوریه ۱۹۵۷ درگذشت. پس از درگذشت او دخترش رُز از دست‌نوشته‌های او و ویراستاری آنها، چندین جلد كتاب را به دست انتشار سپرد.

سریال تلویزیونی «خانه‌ای كوچك در مرغزار» با عنوان «خانه كوچك» از تلویزیون ایران پخش شده است.

نظر شما