شناسهٔ خبر: 28675 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب یاسمینا رضا درباره علت خفه کردن همسران فیلسوفان تجدیدچاپ شد

کتاب «سوار بر سورتمه آرتور شوپنهاور» نوشته یاسمینا رضا توسط انتشارات عطایی به چاپ دوم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهروز عطایی فرد مدیر انتشارات عطایی با اعلام این خبر گفت: این اثر یاسمینا رضا در پی یافتن این پاسخ است که چرا یکی از اساتید فیلسوفان بزرگ معاصر جهان، همسر خود را خفه کرد؟

وی افزود: لویی آلتوسر فیلسوف بزرگ فرانسوی و استاد فیلسوفانی مانند میشل فوکو و ژاک دریدار بود که در سال ۱۹۸۰ همسر خود را خفه کرد. این کتاب رضا به این مساله اشاره دارد. مترجم اثر حامد فولادوند است که پی گفتاری نیز برای ترجمه اش از این داستان بلند نوشته است و در آن به شرح مضامین فلسفی در این اثر یاسمینا رضا پرداخته است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: «سوار بر سورتمه آرتور شوپنهاور» داستانی ۹۶ صفحه ای است که از ۸ فصل تشکیل شده است. چاپ اول این اثر را در سال ۸۸ منتشر کردیم و به تازگی نسخه های چاپ دوم آن را با هزارگان هزار نسخه ای، منتشر و راهی بازار نشر کرده ایم.

یاسمینا رضا داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی ایرانی تبار متولد سال ۱۹۵۹ است و در پاریس زندگی می کند. نمایشنامه «خدای کشتار» از جمله آثار شناخته شده اوست که یک فیلم سینمایی به کارگردانی رومن پولانسکی با اقتباس از آن ساخته شد. تعدادی از نمایشنامه های او مانند «هنر»، «نمایش اسپانیایی»، «خدای کشتار»، «مرد اتفاقی» و «سه روایت از زندگی» در ایران به روی صحنه رفته اند.

نظر شما