شناسهٔ خبر: 28718 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنرمندان تجسمی به کمپین «پیامبر مهربانی» پیوستند

کمپین «پیامبر مهربانی» با راه اندازی سایت «kindnessprophet.com» در دفاع از ساحت پیامبر گرامی اسلام و با مشارکت هنرمندان مختلف عرصه هنرهای تجسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، نمایشگاه «پیامبر مهربانی» شامل آثاری از هنرمندان تصویرگر، نقاش و مجسمه ساز شامگاه دیروز یکشنبه 19 بهمن ماه در بخش جنبی هفتمین «جشنواره هنرهای تجسمی فجر» در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران گشایش یافت که این بخش از جشنواره با اجرای یک پرفورمنس و آغاز به کار کمپین «پیامبرمهربانی» در قالب راه اندازی یک سایت اینترنتی همراه بود.

در نمایشگاه «پیامبر مهربانی» 24 اثر تصویرگری، نقاشی و حجم از 24 هنرمند در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.

مراسم افتتاح این نمایشگاه با تأخیر یک ساعته و در انتظار ورود علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود که در نهایت خبر رسید که معاون هنری به این مراسم نخواهد آمد و پس از آن حاضران در این مراسم با حضور مجتبی آقایی دبیر هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از نمایشگاه آثار این هنرمندان دیدن کردند و پس از آن در تالار امیرخانی با رونمایی از سایت «kindnessprophet.com» کمپین «پیامبر مهربانی» آغاز به کار کرد.

مجتبی آقایی در مراسم رونمایی از این سایت گفت: برنامه های بخش جنبی هفتمین «جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر» شامل سه بخش نمایشگاه «پیامبر مهربانی»، ورک شاپ نقاشی، اجرای پرفورمنس و رونمایی از کمپین هنرمندان در دفاع از ساحت پیامبر گرامی اسلام است که در بخش نمایشگاهی شاهد آثاری از هنرمندان رشته های مختلف تجسمی هستیم.

آقایی با بیان این که این بخش به پیشنهاد هنرمندان به شکل خارج از برنامه قبلی برگزار شده است، یادآورشد: در مقابله با افراطی گری و خشونت طلبی غرب در توهین به ساحت پاک پیامبر گرامی اسلام که در قالب عرضه آثار هنری رخ داده است، تعدادی از هنرمندان عرصه تجسمی کشورمان پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه را ارائه کردند که با این پیشنهاد در بخش جنبی جشنواره تجسمی فجر موافقت شد.

وی درباره رونمایی از سایت «پیامبر مهربانی» نیز بیان کرد: هنرمندان مختلف می توانند با ثبت نام و عضویت در این سایت اینترنتی به جریان و کمپین دفاع از ساحت پیامبر گرامی اسلام بپیوندند و نسبت به خشونت طلبی وبی حرمتی به پیامبران وائمه اعلام انزجار کنند.

آقایی تأکید کرد که این سایت اینترنتی بعد از پایان جشنواره تجسمی فجر نیز همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر این که برای این نمایشگاه بنای برگزاری یک مراسم رسمی را نداشته اند، اظهار کرد: با راه اندازی این سایت، کار ما آغاز خواهد شد تا هنرمندان و علاقه مندان را برای ثبت نام در این سایت و پیوستن به این کمپین ترغیب کنیم چرا که هر چه تعداد افراد عضو این سایت بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن در مقابله با حرکت های افراطی گری غرب نسبت به پیامبران عظیم الشأن الهی بیشتر خواهد بود.

کیوان کهریزی مسئول بخش ورک شاپ نقاشی، پرفورمنس و همچنین کارگاه نقاشی «پیامبر مهربانی» نیز در سخنانش گفت: همه هنرمندان مختلف می توانند وارد این سایت شده، ثبت نام کنند و آثار هنری خود را با این موضوع در این سایت به نمایش بگذارند.

در ادامه این مراسم، رضا خدادادی از هنرمندان نقاش کشورمان اولین هنرمندی بود که نامش وارد این سایت وکمپین شد و پس از آن نیزمجتبی آقایی دبیر جشنواره تجسمی فجر و عبدالکریم سیاهکارزاده مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی و مسعود زنده روح کرمانی رییس انجمن عکاسان ایران به عضویت این کمپین درآمدند.

نظر شما