شناسهٔ خبر: 28722 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازخوانی اثر سلطان محمد در حمایت از «پیامبر مهربانی»

در کارگاه نقاشی «پیامبر مهربانی» که با حضور هفت هنرمند نقاش جوان در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، تابلو «معراج» اثر سلطان محمد نقاش دوره صفوی در حمایت از ساحت پیامبر گرامی اسلام بازخوانی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کارگاه نقاشی «پیامبر مهربانی» بخشی از برنامه های جنبی هفتمین «جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر» است که عصر امروز 19 بهمن با حضور هفت هنرمند نقاش در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

کیوان کهریزی مدیر برنامه ریزی این بخش در حاشیه مراسم درباره این کارگاه نقاشی توضیح داد: موضوع اصلی این بخش جنبی، احترام به ساحت پیامبر اسلام و نفی خشونت است و در بخش کارگاه نقاشی، تابلو معراج سلطان محمد در آثار هفت هنرمند نقاش جوان بازخوانی می شود.

وی افزود: در این کارگاه نقاشی 7 نفر حضور دارند که شامل ابراهیم اکبری، رسول سلطانی، مهدی محمد، انوشیروان مانی و ... است و این هنرمندان برای مشارکت در این کارگاه نقاشی اعلام آمادگی کردند و با توجه به محدودیت فضای بیرونی خانه هنرمندان، این 7 نفر انتخاب شدند تا روایت تازه ای را از تابلو سلطان محمد با موضوع معراج داشته باشند.

افتتاح نمایشگاه پیامبر مهربانی

کهریزی درباره سرنوشت این آثار هم گفت: این آثار به موسسه توسعه هنرهای تجسمی هدیه می شود و در نمایشگاه های مختلف نیز به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمند درباره پرفورمنس «پیامبر مهربانی» هم توضیح داد: در این پرفورمنس 12 نفره هر فرد یک گوی بلورین در دست دارد و حامل نور هستند که در واقع یک اثر پرفورمنس تجسمی است نه یک تئاتر و به فراتر از دسترس بودن ساحت همه انبیا و پیامبران الهی تأکید دارد.

وی درباره سایت «پیامبر مهربانی» هم توضیح داد: این سایت به آدرس «http://kindnessprophet.com/» نیز در نفی خشونت و دفاع از ساحت پیامبر گرامی اسلام طراحی شده است و  هنرمندان عرصه تجسمی سراسر دنیا می توانند وارد این سایت شوند و به این کمپین بپیوندند و اگر دوست داشتند می توانند تصویر یکی از آثارشان را به این سایت هدیه کنند.

کهریزی در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی این پروژه به صورت گروهی انجام شده است و من مدیریت آن را بر عهده داشتم و جشنواره تجسمی فجر نیز از این حرکت هنرمندان تجسمی حمایت کرد.

نظر شما