شناسهٔ خبر: 28724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سینما به روایت هیچکاک» به چاپ هفتم رسید

کتاب «سینما به روایت هیچکاک» اثر فرانسوا تروفو با ترجمه پرویز دوایی توسط انتشارات سروش به چاپ هفتم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این اثر ترجمه مصاحبه ای است که فرانسوا تروفو منتقد و سینماگر فرانسوی قبل از مرگش با آلفرد هیچکاک فیلمساز و کارگردان برجسته و صاحب سبک سینما انجام داده است. گفتگوی این دو هنرمند هنرشناس پیرامون ۴ مبحث اصلی بوده که عبارتند از: شرایط مربوط به پیدایش و ساخت هر فیلم به ویژه فیلم های هیچکاک، تدارک و نگارش سناریوی هر فیلم، مسائل خاص مربوط به کارگردانی و برآورد نتایج تجاری و هنری فیلم از نظر هیچکاک، با توجه به انتظاراتی که وی در اصل نسبت به آن فیلم خاص داشته است.

این کتاب علاوه بر هیچکاک، شامل مطالبی درباره هنر هفتم، دانستنی ها و شگفتی هایی برای علاقمندان به سینما می شود و به خواننده می آموزد چگونه می توان با بهره گیری از اجتماع عناصر مادی یا عینی، آثار عمیق و پیچیده ذهنی، عاطفی و ... آفرید.

با مطالعه این کتاب سینماگران متعهد حرفه ای و آماتور با سبک، قالب و ذهن هیچکاک آشنا می شوند و با جامعیت بیشتر و تجربه ذهنی افزون تر به کار فیلمسازی در مسیر صحیح و مورد نیاز جامعه می پردازند و محققان و منتقدان با آگاهی از گفتگوهای نقادانه و مستدل تروفو و هیچکاک می توانند دانسته ها، دقت و تیزبینی خود را افزایش دهند.

این کتاب به علاقه مندان سینما این امکان را می دهد تا با شناخت بهتر تئوری های فیلمسازی مورد بحث در آن، بتوانند بر قدرت درک خود بیفزایند و پیام و زبان نوعی از سینما را به آسانی دریابند.

نسخه های چاپ هفتم کتاب «سینما به روایت هیچکاک» با ۲۷۷ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما