شناسهٔ خبر: 28732 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنگره علامه طباطبایی و قرآن برگزار می‌شود

کنگره علامه طباطبایی و قرآن با حضور دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی همزمان با سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت السلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در جلسه کمیته دانشگاهیان و مراکز علمی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: این کنگره به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی چهارم اسفند ماه در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: تبیین و شناساندن آثار شاخص قرآنی علامه طباطبایی و نفش قرآن در پرورش فکری و اخلاقی جوانان از جمله شاخص ترین اهداف برگزاری این کنگره است. در این کنگره اساتید مطرح کشور از جمله دکتر دینانی و آیت الله محمد باقر تحریری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت السلام حسینی با تاکید بر ضرورت فعال سازی موسسات قرآنی دانشگاه ها در طول برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم افزود: برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جلسات مستمر اساتید قرآنی از دیگر برنامه های دانشگاه ها در طول برگزاری این مسابقات است.

دکتر پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با تاکید بر حضور فعال دانشگاهیان استان در این مسابقات اظهار کرد: ما با تمام توان در این مسابقات حضور فعال خواهیم داشت و اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در این مسابقات حضور خواهند داشت.

دکتر قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست بر ضرورت همکاریهای فی مابین به منظور برگزاری این مسابقات تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایتها و همکاریهای جهاد دانشگاهی در راستای برگزاری باشکوه مسابقات سراسری قرآنی کریم گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، بخش افکار سنجی، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری ایکنا به طور کامل در اختیار این مسابقات خواهند بود.

نظر شما