شناسهٔ خبر: 28793 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسعود جعفری جوزانی: فیلم ایران برگر را باید دو بار دید

کارگردان فیلم سینمایی ایران برگر گفت: از تمامی مخاطبان سینما می خواهم که ایران برگر را دو بار تماشا کنند بار اول فقط بخندند و بار دوم کمی روی فیلم من تفکر کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود جعفری جوزانی پس از اکران فیلم ایران برگر در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. 

وی در ابتدا اظهارکرد: ایران برگر فیلمی ساده در مورد مردمی است که می خواهند دمکراسی بیاورند و این فیلم هیچ نکته خاصی ندارد. 

جعفری جوزانی در پاسخ به این سوال که هدفش از ساخت این فیلم چه بوده است گفت: پرونده و سابقه هر کسی اهدافش را بازگو می کند پس دلیلی برای صحبت در این رابطه وجود ندارد. 

کارگردان فیلم ایران برگر در رابطه با این که آیا زمان فیلمش زیاد از حد طولانی نبوده گفت: به هیچ عنوان فکر نمی کنم فیلم من طولانی باشد و متاسفانه ما در ایران عادت کرده ایم فقط فیلم 90 دقیقه ای ببینیم و من ترجیح می دهم فیلم بلندتر بسازم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم باعث کدورت قومی نمی شود گفت: وقتی فیلم را در لرستان می سازیم طبیعی است که گویش لری داشته باشد و مطمئن باشید این فیلم باعث کدورت نخواهد شد. خوشحالم که از دیار خود فیلم ساخته ایم حالا همیشه ما را سرکار گذاشته اند یک بار هم ما این کار را کرده ایم. 

جوزانی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که این فیلم به پرونده کاری او آسیب نمی زند گفت: کسی نگران من نباشد می دانم چه کاری انجام می دهم و به ساخت این فیلم افتخار می کنم. 

وی همچنین اعلام کرد: صدای استاد شهرام ناظری با آخر فیلم بسیار هماهنگی دارد. 

وی در واکنش به این سوال که آیا فیلم او برگرفته OK MR است گفت: من این فیلم را هیچ وقت کامل ندیده ام اما به اعتقاد من فیلم بسیار خوبی بوده است اما ایران برگر تحت تاثیر این فیلم ساخته نشده است. 

وی در رابطه با این که آیا فیلمش یک سیاه نمایی نبوده است گفت: هر فیلمی را هم می توان سیاه نمایی هم غیر سیاه نمایی دانست و این بستگی به نظر افراد دارد. 

کارگردان فیلم ایران برگر در پاسخ به این سوال که آیا حاضر بوده است این فیلم را قبل از جریان 88 بسازد گفت: جالب است بدانید پروانه ساخت این فیلم را در سال 81 دریافت کرده ام پس مطمئن باشید این فیلم را می خواستم آن زمان بسازم و این را هم بدانید که همیشه حاضر به ساخت فیلمی چون ایران برگر خواهم بود. 

وی در پایان از بینندگان این فیلم خواست تا ایران برگر را دو بار تماشا کنند یک بار برای خنده و یک بار برای تفکر روی این فیلم. 

در ادامه این نشست سحر جعفری جوزانی بازیگر این فیلم در پاسخ به این سوال که آیا بازی در چنین نقش هایی برای او تبدیل به کلیشه نشده است گفت: با این طرز تفکر مخالف هستم و این را بدانید که استفاده از یک لهجه در چند فیلم کار بسیار سختی است زیرا نوع بازی ها در هر فیلم متفاوت است و بازی در چنین کارهایی بسیار سخت تر است. 

محمود کریمی نویسنده این فیلم نیز در ادامه نشست گفت: سال 80 بود که جعفری جوزانی مشغول بازنویسی سریال در چشم باد بود و در همان زمان طرح اولیه ایران برگر را با من در میان گذاشت. قصد داشت در سال 84 برای صدمین سال مشروطه این فیلم را روی پرده بیاورد اما این فیلم امروز ساخته شد. 

وی ادامه داد: جوزانی در سریال در چشم باد از فرط تراژدیک بودن این سریال به کمدی رسید و بخش کمدی در چشم باد را در فیلمی به نام ایران برگر ساخت و من این فیلم را دو قلوی در چشم باد می دانم. 

حسن زاهدی صدابردار فیلم ایران با انتقاد از وضعیت بد صدای سالن های سینما در ایران اظهار کرد: متاسفانه وضعیت صدا در سینماهای ایران بسیار ضعیف است ما در سالن های سینمای خود وسایل گرانقیمت داریم اما برای استفاده از این وسایل ها از افراد متخصص بهره نمی گیریم. 

وی درباره استفاده نکردن از میکروفن فیلم در کارهای خود گفت: هر کسی سبک خاص خود را دارد و من در طول دوران کاری خود شاید تنها یک بار از میکروفن بی سیم استفاده کرده باشم و به بوم اعتقاد بیشتری دارم. خوشحالم که امروز شنیدم به عنوان کاندیدا صدا در جشنواره سی و سوم انتخاب شدم. 

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 بهمن آغاز شده و تا 22 ماه جاری ادامه دارد.
 

نظر شما