شناسهٔ خبر: 28822 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد میزبانی شیراز برای بخش بین‌الملل فیلم فجر ‌

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اعلام کرد که پیشنهاد میزبانی بخش بین‌الملل فیلم فجر توسط شیراز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ بهروز مرامی شامگاه سه‌شنبه 20 بهمن در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز گفت: بی‌تردید شیراز نیازمند برگزار جشنواره مستقلی در حوزه فیلم است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در حد خود بسیار خوب بود اما در شأن جایگاه فرهنگی شیراز انتظار بیشتری از آن می‌رفت، گفت:‌ تجربه و اندوخته 13 ساله شیراز و فارس در برگزاری جشنواره فیلم فجر، این امکان را به فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهد که بتواند میزبانی جشنواره‌ای مستقل را پذیرا باشد.

وی بیان کرد: با توجه به تنگناهای مالی که در سطح کشور وجود دارد به نظر می‌رسد که دیگر جشنواره‌های فیلم فجر از حالت تفننی خارج شده است و به‌عنوان یک منبع گردشگری و مالی نیز دیده می‌شود. دبیر جشنواره فیلم فجر شیراز در ادامه گفت: همراه و همگام با برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران، این جشنواره نیز در شیراز برگزار شد.

وی افزود: امسال چهاردهمین سال متوالی بود که جشنواره فیلم فجر در شیراز برگزار شد که در طی شش روز، 10 فیلم از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال در دو سالن سینما سعدی و تالار حافظ شیراز به نمایش درآمد.

مرامی با یادآوری اینکه علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌ها از دو طریق خرید اینترنتی و گیشه می‌توانستند در سالن‌های سینما حضور یابند، گفت: در این ایام ظرفیت سینما سعدی شیراز صددرصد استفاده شد.

رییس اداره امور سینمایی ارشاد فارس اظهار کرد: در طی برگزاری این جشنواره فیلم «خانه دختر» با 941 تماشاچی، پرتماشاگرترین فیلم در سینما سعدی و فیلم «آزادی مشروط» با 321 نفر باز هم در سینما سعدی به عنوان کم‌تماشاگرترین فیلم این دوره از جشنواره شناخته شدند.

مرامی همچنین علت برگزار نشدن جلسات نقد فیلم‌ها را همراهی نکردن یکی از حامیان مالی جشنواره فیلم فجر عنوان کرد.

مهدی فقیه نیز در این مراسم گفت: انقلاب ما انفجار نور بود و واقعاً از اعماق هستی نوری به دل امام خورد و دست و دلبازانه این نور را به تمام دنیا اهدا کرد و کسانی‌که اهل بودند آن را دریافت کردند و به شهادت رسیدند.

این بازیگر همچنین با یادآوری اینکه امروز حرف اول در دنیا را هنر هفتم یعنی سینما می‌زند، گفت: دشمنان اسلام راه این کار را پیدا کردند و امروز هر کاری را که بخواهند به‌وسیله فیلم‌های هالیوود انجام می‌دهند و سرمایه‌های بسیار زیادی را در این راه خرج می‌کنند اما متأسفانه ما در امور‌ خود نخستین چیزی را که حذف می‌کنیم هنر است و مسئولان فرهنگی نیز هیچ قدمی نمی‌توانند در این راه بردارند.

فقیه با اشاره به جایگاه شیراز در بخش هنر، ادب و فرهنگ عنوان کرد: چنین جایگاهی به‌وسیله خود شیرازی‌ها میسر شده است و خود شیرازی‌ها خواستند که شیراز، این جایگاه را داشته باشد و به این راحتی شیراز به این جایگاه دست نیافت؛ مسئولان نیز هر کدام وظیفه‌ای که دارند انجام می‌دهند اما در این میان مردم شیراز بودند که برای این جایگاه تلاش کردند. به‌عنوان مثال می‌توان به خدمات مرحوم نمازی اشاره کرد که برای شهر خود چه کرد و نخستین لوله‌کشی شهری در ایران را در شیراز راه‌اندازی کرد.

در این دوره از جشنواره فیلم فجر شیراز «عصر یخبندان» به‌عنوان فیلم منتخب تماشاگران انتخاب و معرفی شد.

نظر شما