شناسهٔ خبر: 28838 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید دوباره وزیر ارشاد بر اعتبار پروانه‌های سینمایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌تصمیمات این وزارتخانه و شوراهای پروانه ساخت و نمایش در حکم قانون است و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

1420731383525_isna-6.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی جنتی در بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر که 22 بهمن ماه در کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر برج میلاد برگزار می‌شد با کنایه از اینکه سخنرانی او را در آخر مراسم گذاشته‌اند،‌ ابتدا بیان کرد: از تقارن این جشنواره با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خشنودم و علاقه‌مندم ساعت‌ها برای شما صحبت کنم و شما هم به دقت گوش کنید، اما این بشارت را می‌دهم که کوتاه سخن بگویم.

او سپس در سخنانی نه چندان کوتاه به بازنگری در روند برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر نسبت به دورهای گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق منجر به افزایش کیفیت شود.

وی هم‌چنین در ادامه به برخی دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سینما اشاره کرد و گفت: از بین رفتن تنش‌های بی‌حاصل گذشته و ایجاد فضایی آرام و منطقی در سینمای ایران و احیای اعتماد بین دولت و هنرمندان را از جمله دستاوردها است.

جنتی به روز شدن سالن‌های سینما، ‌مجهز شدن آن‌ها به سیستم دیجیتال و در پی آن نزدیک شدن به عدالت فرهنگی را از دیگر دستاوردهای این دولت در حوزه سینما دانست و افزود: رونق بازار کسب و کار،‌ افزایش فروش فیلم‌ها، انرژی مثبت به سینما و سینماگران،‌نمایش فیلم‌های بهتر،‌ روزهای رایگان برای سینما و تماشای فیلم‌ها با کیفیت بهتر از دیگر موارد قابل اشاره است که از جمله عوامل افزایش مخاطب هم هستند.

وزیر ارشاد پس از اشاره به موارد دیگری همچون تاسیس مدرسه ملی سینما، ‌شفاف‌سازی در حمایت‌ها و هزینه‌ها،‌تاسیس گروه هنر و تجربه تاکید کرد: سینمای ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است و سینماگران ایرانی با امکانات محدود و هزینه‌های اندک بهترین آثار را تولید کردند.

نظر شما