شناسهٔ خبر: 28899 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجمعی در سوئیس با هدف نزدیک شدن ادیان به یکدیگر تشکیل شد

در سوئیس مجمعی تشکیل شد که در آن ادیان مختلف با یکدیگر به گفتگو می نشینند و سعی بر یکی شدن دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، علیرغم فشارها و تبلیغات سوء در جهان علیه اسلام و حتی ادیان توحیدی و به وجود آمدن عرفانهای کاذب و ایجاد تفرقه و نفرت بین ادیان در سوئیس مجمعی تشکیل شده که در آن ادیان مختلف با یکدیگر به گفتگو می نشینند و سعی بر یکی شدن دارند.

این مجمع که خانه ادیان نام دارد با هدف اتحاد و ایجاد صلح و دوستی بین ادیان ایجاد شده است و به پیروان ادیان خدمات خاصی ارائه می دهد. در این خانه مسجد، کلیسا، کنیسه و معبد وجود دارد که در آن خاخامها، امامان و کشیشها با یکدیگر به گفت و گو می پردازند و سعی می کنند تا وجوه اشتراک ادیان را تقویت کنند و روابط بین ادیان را تحکیم بخشند.

پس از حوادث فرانسه عده ای تلاش می کردند تا دین اسلام را به حاشیه برانند و برعلیه این دین آسمانی بیش از گذشته تبلیغ کنند اما ایجاد چنین مراکزی مانع از این عمل می شود و سبب ایجاد روابط سازنده بین ادیان خواهد شد.

مسئولان این مرکز معتقدند ما قصد داریم که همه ادیان در کنار هم باشند و نه در برابر هم و بدون تردید ایجاد چنین مراکزی باید در همه جهان گسترش یابد و باید پیروان همه ادیان در راه تحکیم ادیان به یکدیگر کمک کرده و از تفرقه بپرهیزند.

نظر شما