شناسهٔ خبر: 28919 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی: نامزدهای شعر فجر بزودی اعلام می‌شوند

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درباره شعر فجر گفت: بزودی اسامی نامزدهای جشنواره شعر فجر اعلام می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی پیرامون واگذاری کتابخانه پارک دانشجو از سوی نهاد کتابخانه‌ها به بنیاد شعر و ادبیات داستانی که «محمد‌اللهیاری» همزمان با هفته کتاب از آن خبرداده بود، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی پارک دانشجو هنوز در اختیار بنیاد قرار نگرفته است.

 این در حالی است که معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها همزمان با هفته کتاب گفته بود: بنیاد شعر و ادبیات داستانی به دنبال این بود که کتابخانه تخصصی شعر و داستان را در تهران ایجاد کند. مراجعاتی به ما داشتند و در جلساتی تعدادی از کتابخانه‌ها را بررسی کردیم اکنون منابع شعر و داستان در تمامی کتابخانه‌های کشور وجود دارد اما تجمیع آن در یک کتابخانه موضوعی است که در تعامل با معاونت فرهنگی ارشاد و بنیاد شعر و ادبیات داستانی دنبال می‌شود. قرار است کتابخانه مرکزی پارک دانشجو به بنیاد شهر و ادبیات داستانی واگذار شود.

 مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره چرایی عدم واگذاری این کتابخانه بیان کرد: صحبت‌ها در مرحله اول برای این واگذاری بسیار جدی و قریب به واقعه بود اما ما در ادامه درگیر جشنواره شعر فجر شدیم و امور اجرایی آن به تعویق افتاد.

قزلی درباره اینکه عنوان می‌شود این کتابخانه تخصصی شعر و داستان خواهد بود این تخصصی بودن به چه معناست، افزود: البته تمام کتاب‌ها در حوزه شعر و داستان در آن گنجانده می‌شود و تخصصی بودن را بیشتر متذکر می‌شود چرا که در زمینه شعر و داستان از کتاب‌های آموزشی تا جریان‌ شناسی‌ها را در بر می گیرد پس به این معنا تخصصی است اما به واقع حوزه ادبیات و داستان و شعر عمومی است و همه می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

مدیر اجرایی جشنواره شعر فجر همچنین درباره روند برپایی این جشنواره عنوان کرد: برنامه مشهد و کابل برگزار شده است و شعرخوانی‌هایی را شاهد بودیم و بزودی اسامی نامزدهای نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اعلام می‌شود. گفتنی است، برنامه محافل شعری فجر در نشست خبری اعلام شد، از این رو 28 بهمن ماه به دبیری بهمن ساکی محفلی در آبادان، 29 و 30 بهمن به دبیری جواد محقق و ویژه شعر کودک و نوجوان در همدان، 3 و 4 اسفند ماه به دبیری علی محمد مودب در کیش و محفل تبریز 5 و 6 اسفند به دبیری صالح سجادی برگزار خواهند شد.

هم‌چنین یک محفل در تهران در برج میلاد با عنوان محفل جوانان روز پنجشنبه 17 اسفند ماه به دبیری حامد عسگری برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه نیز نیمه اسفندماه در یکی از روزهای 13،‌ 14 و 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 3 محفل خارجی هم تدارک دیده‌ شده که از آن جمله می‌توان به محفل کابل با دبیری محمد حسین جعفریان،‌ محفل بصره به دبیری حیدری آل کثیر و بهمن ساکی که شاعران به زبان عربی شعرخوانی خواهند کرد و محفل آذربایجان که در باکو یا گنجه و یا در هر دور برگزار می‌شود‌، به دبیری ناصر فیض و با شعرخوانی شاعران به زبان ترکی اشاره کرد.

نظر شما