شناسهٔ خبر: 28925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افت فروش کتاب در آمریکا

کتابفروشی های آمریکا در سال ۲۰۱۴ با کاهشی ۴.۵ درصدی در فروش خود مواجه شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فروش کتابفروشی‌های آمریکا در سال ۲۰۱۴ با کاهشی ۴.۵ درصدی به ۱۱میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار رسید که کمتر از رقم ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کسب شده در سال ۲۰۱۳ بود.

برمبنای آماری که به تازگی منتشر شده فروش کتاب در کتابفروشی‌ها در اواخر سال اندکی اوج گرفت و به یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار در ماه دسامبر رسید که در مقایسه با یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار دسامبر سال ۲۰۱۳ اندکی بالاتر بود.

این امر نشان می‌دهد مقایسه هر ماه سال ۲۰۱۴ با همان ماه از سال ۲۰۱۳ مشابه هم نبوده و شمار فروش متناسب با هم تغییر نکرده است برای مثال آمار ارایه شده در آغاز سال نشان دهنده کاهشی ۱.۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۳ بود در حالی که در برخی ماه‌ها این کاهش به ۴.۹ درصد هم رسید.

در حالی که برآوردها حاکی از این بود که میزان خرده‌فروشی کتاب در سال ۲۰۱۴ با رشدی ۴ درصدی روبه رو شود اما در ماه دسامبر این میزان تا ۴.۸ درصد بالا رفت.

در همین حال آمار فروش اتشارات سیمون اند شاستر که از بزرگترین ناشران آمریکاست نیز نشان دهنده کاهش فروش ۳.۸ درصدی بود و فروش این ناشر بزرگ در سال ۲۰۱۴ معادل ۷۷۸ میلیون دلار اعلام شد. میزان سود این ناشر نیز ۵.۶ درصد کاهش یافته و به رقم ۱۰۱ میلیون دلار رسیده است. این ناشر که در سال ۲۰۱۳ با افزایش فروش و سود روبه رو بود، فصل پایانی سال ۲۰۱۴ را با میزان کاهش ۴.۴ درصدی نسبت به سال پیش به پایان برد.

یکی از دلایل کاهش فروش در سال ۲۰۱۴ پایین آمدن میزان فروش دیجیتال این ناشر بوده که ۲۳.۲ درصد از فروش کل آن را دربرگرفته است، در حالی که در سال ۲۰۱۳ معادل ۲۴.۴ درصد فروش آن بود.

نظر شما