شناسهٔ خبر: 28939 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال از چهارگانه تاریخ شفاهی به همت حسین دهباشی در فروشگاه کتابخانه ملی

مسئول فروشگاه کتاب کتابخانه ملی از استقبال مخاطبان از چهارگانه «تاریخ شفاهی و تصویری ایران در عصر پهلوی دوم» خبر داد و گفت: با وجود این‌که زمان اندکی از انتشار اثر حسین دهباشی در این فروشگاه می‌گذرد استقبال خوانندگان به اندازه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود این مجموعه به‌زودی به چاپ دوم برسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ايبنا؛ مسئول فروشگاه کتاب کتابخانه ملی درباره پرفروش‌ترین محصولات این انتشارات گفت: چهارگانه کتاب‌های تاریخ شفاهی «حکمت و سیاست» خاطرات دکتر سیدحسین نصر، «آیندگان و روندگان» خاطرات دکتر داریوش همایون، «فرماندهی و نافرماندهی» خاطرات سپهبدخلبان شاپور آذربرزین و «اقتصاد و امنیت» خاطرات دکتر علینقی عالیخانی در صدر پرفروش‌های این فروشگاه قرار دارند.

وی افزود: با توجه به زمان کمی که از انتشار این کتاب‌ها و توزیع آن در فروشگاه کتاب کتابخانه ملی می‌گذرد. خوانندگان از این مجموعه کتاب‌ها به‌خوبی استقبال کردند و پیش‌بینی می‌شود که این مجموعه به‌زودی به چاپ دوم برسد.

مسئول فروشگاه کتاب کتابخانه ملی با اشاره به سایر آثار پرفروش عنوان کرد: مجموعه 34 جلدی فهرست نسخه‌های خطی (فنخا) با این‌که از قیمت بالایی برخوردار است نیز از جمله کتاب‌های پرفروش این فروشگاه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که فروشگاه کتابخانه ملی مشتریان خاص خود را دارد، ادامه داد: فنخا فهرست مشترکی از تمامی اطلاعات نسخه‌های خطی و عکسی در فاصله زمانی 1304-1390 شمسی است. اطلاعات موجود در «فنخا» که از میان بیش از 500 فهرست معتبر نسخه‌های خطی استخراج شده است، بیش از 320 هزار عنوان نسخه خطی موجود در ایران را در برمی‌گیرد. زمانی حدود 15 سال صرف آماده‌سازی و شکل‌دهی، تصحیح و استانداردسازی آن شده است.

مسئول فروشگاه کتاب کتابخانه ملی اظهار کرد: کتاب «نامه‌ها و اسناد امیرکبیر» نوشته سید علی آل‌داوود نیز فروش خوبی دارد.  چهار کتاب («حکمت و سیاست»، «آیندگان و روندگان»، «فرماندهی و نافرماندهی»، «اقتصاد و امنیت») از سوی حسین دهباشی، مدیر تاریخ شفاهی و تصویری ایران و جمعی از پژوهشگران تهیه و تدوین و در آذرماه در کتابخانه ملی رونمایی شد.

«پروژه تاريخ شفاهي و تصويري ايران در عصر پهلوي دوم» مجموعه‌اي از ده‌ها گفت‌وگوي پژوهشي با تصميم‌سازان و بازيگران اصلي عصر پهلوي دوم است که پس از حدود 14 سال پيگيري و تلاش، در خلال صدها ساعت مصاحبه صوتي و تصويري و گردآوردن دانه به دانه هزاران سند تاريخي گنجينه‌ای از تجارب، کاميابي‌ها و ناکامي‌هاي حکومتداري در ايران است.

در اين مجموعه همکاري‌ها و مساعدت‌هاي جمع بزرگي از پژوهشگران، ايرانشناسان و مورخان در داخل و خارج از کشور با حمايت نهادهاي معتبر فرهنگي و پژوهشي اين مهم را ميسر ساخته تا در قالب 64 عنوان مصاحبه تفصيلي با مهم‌ترين و تاثيرگذارترين کنشگران و تصميم‌سازان سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و نظامي دوران پهلوي دوم تدوين شود.

نظر شما