شناسهٔ خبر: 28968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام کلاسهای ترم بهار مجتمع آموزشی طلوع آغاز شد

موسسه طلوع ثبت نام ترم بهار خود را آغاز کرد. تمامی کلاسهای اعلام شده از نیمه فروردین آغاز و تا اول خرداد به اتمام خواهد رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در این دوره حضور اساتیدی چون صفارهرندی، آیت الله قرهی، آیت الله کعبی، عبدالحسین خسروپناه، ذوعلم، وحید یامین پور، علیرضا مختارپور، موسی حقانی، محمد سرشار، محمد خوش چهره، رضا پورحسین، مازیار بیژنی، احمد ناطقی  و ... فضای متفاوتی را نسبت به ترمهای گذشته ایجاد کرده است.

بررسی آرا و اندیشه های بزرگان و جریان سازان معاصر

موسسه طلوع در ترم جدید بخشی مجزا را به بررسی آرا و اندیشه های بزرگان و جریان سازان معاصر اختصاص داده است. بررسی آرا و اندیشه های بزرگانی چون مقام معظم رهبری، امام موسی صدر، شهید محمدباقر صدر، شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی از جمله این دوره هاست و بررسی اندیشه های این بزرگان توسط اساتیدی چون آیت الله کعبی، ذوعلم، خسروپناه، عادل پیغامی، وحید یامین پور و علیرضا مختارپور صورت خواهد گرفت.

دوره قرآنی بصائر

در تبیین دوره قرآنی بصائر آمده که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی یک انقلاب قرآنی دینی و قرآنی بود و رهبر معظم انقلاب نیز در مسیر راهبری این انقلاب قرآنی، از مفاهیم متعالی قرآن در تحلیل شرایط کشور و جهان و ارائه راه حل های مسائل کشور، استمداد می جویند. با این اوصاف ضروری است از یک سو مدیران و اندیشمندان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی در مراجعه به مفاهیم، راهکارها و مدلهای پیشنهادی قرآن بیش از پیش و در حد و اندازه ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی، تلاش نمایند و از سوی دیگر مدیران فرهنگی و فعالان جامعه قرآنی به بازتعریف نسبت خود با وظایف سیاسی، انقلابی و مدیریتی نظام اسلامی اهتمام والاتری نشان دهند.

در این دوره به مباحث زیر پرداخته خواهد شد :

۱

مطالعه تطبیقی تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی

حجت الاسلام احمد رهدار

 

۲

مطالعه تطبیقی تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی

حجت الاسلام علی جعفری

 

۳

آشنایی با ادبیات مفهومی جنگ نرم

محمد حسین ساعی

 

۴

امور راهبردی قرآنی کشور در منظومه فکری رهبر انقلاب

علیرضا معاف

 

۵

اصول و روشهای تفسیر سیاسی آیات قرآن کریم

شبیر فیروزیان

 

۶

مدیریت مطلوب در موسسات قرآنی

نظر شما