شناسهٔ خبر: 28981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی در جدیدترین وبومتریک صعود کرد

وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آخرین رتبه بندی وبسایت های موسسات و مراکز پژوهشی (وبومتریک) -در نسخه جدید ژانویه ۲۰۱۵ - توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC ، وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی که سال گذشته در رده ۵۹۱ دنیا قرار داشت با ۱۲۶ پله صعود به جایگاه ۴۶۵ صعود و در میان مراکز و موسسات پژوهشی کشورهای خاورمیانه هم در رده سوم ایستاده است .

پس از وب سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ وبسایت مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم فناوری در جایگاه دوم قرار گرفته است، وبسایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در جایگاه سوم قرار دارد.

در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آنها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC ) - صورت می‌گیرد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و جولای این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی اولین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است .

این ارزیابی از سال ۲۰۰۴ شروع شده است و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی‌ چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است.

نظر شما