شناسهٔ خبر: 28997 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پایان تبعیض نژادی: خاطرات یک انقلاب» نوشته روبین رنویک

دوم فوریه 1990 «اف.دبلیو د کلرک»، سیاستمدار اهل افریقای جنوبی و آخرین رئیس‌جمهور وقت این کشور در رژیم آپارتاید، سخنرانی برای مردم کشورش کرد که تاریخ افریقای جنوبی را تغییر داد. 9 روز بعد جهان مشاهده کرد که نلسون ماندلای فقید از زندان ویکتور ورستر آزاد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ايبنا؛ در بحبوحه این تحول تاریخی و در وسط این ماجرا کسی نبود جز لرد رنویک- فرستاده ویژه مارگارت تاچر نخست‌وزیر وقت انگلیس – که به عنوان دوست صمیمی نلسون ماندلا نقش مهمی (از بعد انگلیسی قضیه) در پایان دادن به رژیم آپارتاید و آزادی ماندلا داشت.

وی آن‌قدر جلو رفت تا مطبوعات وابسته به خیابان داونینگ (دفتر نخست‌وزیری) انگلیس از آزادی نلسون ماندلا نوشتند. کتاب « پایان تبعیض نژادی: خاطرات یک انقلاب» که ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵ در ۱۹۲ صفحه منتشرشده، خاطرات «روبین رنویک» از این ماجراست که پرتره واقعی از زندگی ماندلا را فارغ از نگاه دشمنان وی، به تصویر می‌کشد.

نویسنده با استفاده از خاطرات منتشرنشده خود و نیز اسناد وزارت خارجه برای اولین بار تصویری جدید از داستان پایان تبعیض نژادی در افریقای جنوبی را بیان می‌کند که در نوع خود تاریخی محسوب می‌شود.

نظر شما