شناسهٔ خبر: 29032 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از اولین تصاویر «تعبیر وارونه یک رویا»

تصویربرداری سریال تازه فریدون جیرانی در خیابان‌های تهران ادامه دارد و به زودی به لوکیشن خانه یوسف‌آباد می‌رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، چهارشنبه ۱۹ شهریور بود که نخستین خبر از سریال فریدون جیرانی و اعلام کلید خوردن این اثر را در گفتگو با رحمان سیفی آزاد مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک منتشر کردیم؛ سریالی با نام «تعبیر وارونه یک رویا» که عنوان قبلی آن «خانه امن» بود.

این سریال با بازی امیر جعفری و پانته‌آ بهرام در یوسف‌آباد تهران و لوکیشن خانه شخصیت عزیز که امیر جعفری نقش آن را بازی می‌کند، با مضمونی اجتماعی و در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه کلید خورد یک تا به موضوع دستاوردهای علمی کشور و کارشکنی سازمان‌های جاسوسی بر سر تولید فناوری در کشور بپردازد.

سریال تعبیر وارونه یک رویا

دومین سریال فریدون جیرانی در سکوت خبری تصویربرداری خود را ادامه داد و شنبه ۱۷ آبان نیز سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده این اثر در گفتگو با مهر از حضور نیمی از عوامل سریال «تعبیر وارونه یک رویا» در ارمنستان خبر داد و اعلام کرد هفت بازیگر ارمنی نیز به سریال پیوسته‌اند.

تهیه‌کننده آن زمان از ضبط ۲۵ درصدی کار خبر داد و اعلام کرد تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی همزمان سریال هم در استودیو بهمن در حال انجام است.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که سریال فیلمنامه‌ای ۴۵۰ صفحه‌ای دارد که در بیش از ۸۰ لوکیشن تصویربرداری خواهد شد و مدت حضور گروه در ارمنستان نیز ۱ ماه خواهد بود. پس از بازگشت از ارمنستان نیز ادامه تولید سریال در لوکیشن‌هایی در تهران و مشهد مقدس ادامه خواهد یافت.

عوامل «تعبیر وارونه یک رویا» اواخر دی ماه به ایران برگشتند و این روزها نیز تصویربرداری بخش‌های خارجی در خیابان‌های تهران ادامه دارد و در لوکیشن خانه یوسف‌آباد پیگیری خواهد شد.

این سریال درباره ترور دانشمندان هسته‌‍‌ای ایران است و داستان جاسوسی پیچیده‌ای دارد. قصه آن نیز در خارج از ایران آغاز و به داخل ایران کشیده می‌شود.

سریال تعبیر وارونه یک رویا

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: تعدادی از عوامل فریب خورده و جاسوسان خارجی در عملیاتی، یک دانشمند هسته‌ای ایران را به قصد انتقال به باکو برای بهره‌برداری‌های جاسوسی و تبلیغاتی می‌ربایند اما به دلیل مجروح شدن این دانشمند، برنامه عملیات تغییر می‌کند و سرانجام با دستگیری و هلاکت جاسوسان، عملیات ناکام می‌ماند. از سویی با تدبیر نیروهای اطلاعاتی کشور، عوامل هدایت عملیات نیز فریب می‌خورند و...

داستان «تعبیر وارونه یک رویا» را فریدون جیرانی نوشته و همزمان با تصویربرداری، مشغول نگارش ادامه آن است. در ابتدا فیلمنامه کاملا پلیسی بود، اما در بازنویسی‌ها داستان آن پلیسی، جاسوسی، خانوادگی شد.

بخشی از داستان این سریال به مجموعه‌ها و سایت‌‎های هسته‌ای ایران اختصاص دارد و خرابکاری‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که کشورهای بیگانه و سازمان‌های جاسوسی قصد انجام آن را دارند.

سریال تعبیر وارونه یک رویا

امیر جعفری، داریوش ارجمند، پانته‌آ بهرام، فرهاد قائمیان، الهام کردا و فرزین صابونی از بازیگران «تعبیر وارونه یک رویا» هستند. امیر جعفری نقش اصلی سریال یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کار‌شناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به‌عهده دارد.

این سریال دو بازیگر جوان به نام‌های نیما نادری و آزاده سدیری را هم به مردم معرفی خواهد کرد که نقش جوانانی را بازی می‌کنند که بار ملودرام سریال را بر دوش دارند.

دیگر عوامل مجموعه عبارتند از تصویربردار مرتضی غفوری، تدوین بهرام دهقان، طراح صحنه بابک کریمی، طراح لباس شیده محمودزاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری ناصر انتظاری، عکاس امیر عابدی، مدیرتولید شاهین شهباززاده و مدیر تدارکات حمیدرضا سرپیران.

نظر شما