شناسهٔ خبر: 29052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت و بازسازی سالن‌های سینما در سراسر کشور در چه وضعیتی قرار دارد؟

مدیرعامل موسسه سینماشهر از افتتاح ۱۰ تا ۱۲ سالن سینما تا نوروز خبر داد و بیان کرد که قرار است تا سال آینده بودجه مجزایی برای تجهیز مجتمع های فرهنگی داده شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید مسچی با اشاره به تعداد سالن های سینمایی و افزایش ظرفیت آنها گفت: افزایش سالن ها هم هزینه و هم سختی های بسیاری دارد، با این حال پروژه های در حال ساخت ما مجتمع های تجاری - سینمایی در سراسر کشور هستند که در بعضی شهرستان ها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. 

وی ادامه داد: به طور مثال یک سیتی سنتر در اصفهان قرار دارد که هفت سالن دارد و احتمالا تا اواسط سال آینده آماده خواهد شد. همچنین در مهرشهر در کرج مجموعه ای تا قبل از عید افتتاح خواهد شد که چهار سالن دارد و تجهیزات آن نصب شده است.

سالن های در حال ساخت و بازسازی سالن های قدیمی

مسچی با اشاره به دیگر سالن های سینمایی در حال ساخت گفت: سینمای «سپنتا» هم که به آقای جعفری جوزانی تعلق دارد در حال ساخت است و برنامه ریزی ها بر این است که تا مرداد ماه آماده شود. همچنین در شهر قم دو مجموعه با عنوان اریکه ملل و یک سیتی سنتر دو سالنه و همچنین یک مجموعه ۶ سالنه در شیراز در حال آماده سازی است و بنابراین حدود ۱۰ الی ۱۲ سالن سینمایی جدید افتتاح خواهند شد.

وی به بازسازی سالن های قدیمی اشاره و بیان کرد: در میان سالن های قدیمی هم سینمای شهر فیروزه نیشابور و سینمای سه سالنه اراک هم از جمله سینماهایی هستند که در حال بازسازی هستند و تا نوروز افتتاح می شوند. 

تجهیز سالن ۱۰ شهر استان تهران تا نوروز

مدیرعامل موسسه سینماشهر همچنین از سیاست تبدیل سالن های مجتمع های فرهنگی در شهرهای کوچک به سینما توسط سازمان سینمایی سخن گفت و یادآور شد: در بسیاری از شهرها مجتمع های فرهنگی وجود دارند که دارای گالری، کتابخانه و سالن های مختلف هستند و معمولا امکانات و تجهیزات نمایشی ندارند و قرار است این سالن ها هم مجهز شوند که اولویت ما شهرهایی هستند که سینما نداشته باشند. به طور مثال پیش از این سالن های مجتمع های فرهنگی در چهار مرکز استان همچون بجنورد، ایلام، یاسوج و زاهدان که تاکنون سینما نداشتند، تجهیز شده اند. همچنین برای تجهیز سالن ۱۰ شهر استان تهران هم قرارداد بسته شده و قرار است تا نوروز آماده شود. 

مسچی در پایان گفت: سال آینده هم برنامه هایی داریم که فعلا شهرهای کوچکی که سینما ندارند در اولویت ما هستند و قرار بر این است که سال آینده بودجه مجزایی برای تجهیز مجتمع های فرهنگی به ما داده شود. البته ممکن است که این سالن ها به لحاظ اقتصادی چندان بازگشت مالی نداشته باشند اما حداقل نوعی فضای نمایشی برای اکران فیلم های روز سینما محسوب می شوند. 

نظر شما