شناسهٔ خبر: 29080 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین نشریه قرآنی در فضای مجازی منتشر می شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار نخستین نشریه قرآنی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محمدرضا حشمتی روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره بین المللی محمد(ص) پیامبر صلح گفت: معاونت قرآن و عترت از سال ها پیش نشریه ای با عنوان گلستان قرآن را منتشر می کرد و اکنون این نشریه در فضای مجازی منتشر و رونمایی می شود.

غلامرضا نوعی سردبیر گلستان قرآن آنلاین در این نشست از رونمایی این نشریه قرآنی مجازی در هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون 230 شماره از این نشریه به صورت مکتوب منتشر شده و از هفته آینده نشریه قرآنی یاد شده به صورت مجازی منتشر خواهد شد.


فراخوان جشنواره «محمد(ص)؛ پیامبر صلح» 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فراخوان جشنواره بین المللی «محمد(ص)؛ پیامبر صلح» با موضوع تولید فیلم های کوتاه 114 ثانیه ای به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، اردو، رومی، عربی و آلمانی منتشر شده و هنرمندان تا پایان فروردین سال 94 می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

وی با اشاره به فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی گفت: فیلم مجیدی بخشی از زندگی رسول خدا(ص) را به تصویر کشیده و شخصیت پیامبر به عنوان رحمت للعالمین از جایگاه و ظرفیتی برخوردار است که هر ساله می توان با برگزاری جشنواره در معرفی آن حضرت به جهانیان تلاش کرد. 

حشمتی درباره جوایز این جشنواره گفت: جایزه فیلم اول 20 هزار دلار و جوایز فیلم های دوم و سوم به مبلغ 10 هزار و پنج هزار دلار خواهد بود که این جوایز تا پایان خرداد سال آینده در مراسم اختتامیه اهدا می شود. 

مهدی حقیقی مشاور سینمایی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: برای این جشنواره سایتی را آماده کرده ایم که امکان بارگذاری حداقل سه هزار فیلم وجود دارد. 

وی از پخش فیلم های برگزیده این جشنواره در سیما و شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: سیاست جدید معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بر محور تولید آثار در حوزه های قرآن و عترت است. 

حقیقی همچنین گفت: هنرمندان می توانند آثار خود را در قالب رئال، انیمیشن و کلیپ حداکثر تا 114 ثانیه و با موضوع آزاد در زمینه پیامبر صلح ارسال کنند و حتی پیروان سایر ادیان نیز این امکان را دارند که با ارسال آثار خود به جشنواره محمد(ص)؛ پیامبر صلح، در این مسابقه شرکت کنند. 


برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان 

حشمتی در ادامه از برگزاری اولین جشنواره شکوه شکیبایی همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) در شهر زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه برگزار می شود. 

وی همچنین گفت: در این جشنواره علاوه بر مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد می توان از همکاری استانداری زنجان، امام جمعه و اداره کل ارشاد استان زنجان نام برد. 

معاون وزیر ارشاد صبر حضرت زینب(س) را مصداقی از آیات قرآن کریم با موضوع صبر دانست و گفت: شخصیت دختر امیرمومنان مغفول مانده و امیدواریم این جشنواره بتواند گام موثری را در زمینه معرفی آن حضرت ایفا کند. 

ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شکوه شکیبایی گفت: آثار خوبی به این دبیرخانه رسیده و از میان 389 اثر ارسال شده 183 اثر مربوط به شعر است و 45 اثر نیز به شعر ترکی اختصاص دارد و 63 مقاله و 32 داستان نیز به دبیرخانه رسیده است. 

وی درباره برنامه های این جشنواره گفت: در چهارم اسفند که مصادف با چهارم جمادی الاول و سالروز میلاد حضرت زینب(س) است برنامه مشاعره با اجرای اسماعیل آذر و جشن ولادت حضرت زینب(س) در زینبیه اعظم زنجان از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود. 


برگزاری همایش قرآن و امام خمینی(ره) در خرداد 94 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح های در دست اقدام این معاونت به همایش قرآن و امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از آنجا که شخصیت سیاسی حضرت امام(ره) برای همگان شناخته شده ولی درباره شخصیت قرآنی ایشان کمتر کار شده و این همایش تلاش دارد تا دیدگاه های امام خمینی(ره) را در حوزه های مختلف قرآنی تبیین کند. 

وی زمان برگزاری این همایش را روزهای هفتم و هشتم خرداد و در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اعلام کرد و افزود: همایش مقدماتی در شهر مقدس قم برگزار می شود و نمایشگاهی نیز در حاشیه این همایش برپا می شود. 

حشمتی درباره موضوع های این همایش گفت: اهمیت و جایگاه قرآن در نگاه امام(ره)، اصول و مبانی تفسیری قرآن از منظر امام(ره)، انسان در قرآن از نگاه امام(ره)، جایگاه و نقش قرآن در اندیشه نظری امام خمینی(ره)، تجلی قرآن در سیره اجتماعی و سیاسی امام خمینی(ره) و همچنین اخلاق قرآنی در گفتار و رفتار امام خمینی(ره) از موضوع های فراخوان مقاله است. 

وی در ادامه از همکاری شهرداری تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه المصطفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه تنظم و نشر آثار امام خمینی(ره) در برگزاری این همایش سخن گفت. 

نظر شما